Olası İstanbul depremi için Tahliye planı hazır. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, olası İstanbul depreminde tahliye planlarının hazır olduğunu ve başta köprüler olmak üzere güçlendirme çalışması yaptıklarını açıkladı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, gazete ve televizyonların Ankara temsilcileri ve haber müdürleriyle TCDD Genel Müdürlüğü’nde bir araya gelerek gündeme ilişkin soruları yanıtladı.
İstanbul’da olası bir deprem için bakanlığın yürüttüğü çalışmaları anlatan Bakan Uraloğlu şöyle konuştu:
“İstanbul’da 15 Temmuz Köprüsü’nün askı halatlarını yeniledik, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nde devam ediyoruz. Askı hatlarını yeniliyoruz ve bunların rutin kontrollerini yapıyoruz. Özellikle otoyollar üzerindeki viyadüklerin deprem güçlendirmelerini yapıyoruz. Köprüden geçerken dikkat edin, hemen o kirişlerin altına böyle ilave çelik plakalar koyulmuştur, eğer orada kiriş düşerse tamamen devre dışı kalmasın, onun üzerine düşsün diye. Dolayısıyla bu tespitleri yaptık ve devam ediyoruz, şu anda da bu anlamda İstanbul’da devam eden bir çalışma var.
Uraloğlu, İstanbul’da tahliye planları üzerine de değerlendirmelerde bulunarak, “Kuzey Marmara Otoyolu İstanbul’un aort damarı gibi. Biz Kınalı-Malkara dediğimiz Çanakkale istikametinden tahliye ve acil yardımı sağlamış olacağız. Aynı şekilde Osman Gazi Köprüsü’nden ve Kuzey Marmara Otoyolu’ndan da sağlayacağız. İstanbul’da bir tahliye planımız var.” dedi.
Bakan Uraloğlu, Ukrayna-Rusya savaşı nedeniyle, bölgeye gidecek gemilerle ilgili sıkıntının devam ettiğini ancak Karadeniz’de Romanya ve Bulgaristan’a gidecek gemilerle ilgili bir sıkıntının bulunmadığını bildirdi.
Tabii ki, İstanbul depremi için hazırlanan tahliye planı ve Ulaştırma Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun açıklamaları oldukça önemlidir. Bu plan, olası bir deprem durumunda halkın güvenliğini sağlamak ve etkileri minimize etmek için atılan adımları yansıtmaktadır. Tahliye planının İstanbul’un ana arterlerine odaklanması ve özellikle Kuzey Marmara Otoyolu, Osman Gazi Köprüsü gibi ulaşım noktalarının kullanılması, kriz durumunda insanların hızlı ve güvenli bir şekilde tahliye edilmesine yardımcı olabilir.
Aynı şekilde, köprülerin ve viyadüklerin güçlendirilmesi, depremin etkisiyle yapıların zarar görmesini en aza indirebilir ve halkın güvenliği için kritik önem taşır. Ayrıca, yapıların deprem yönetmeliklerine uygun olarak inşa edilmesi ve mevcut binaların da düzeltilmesi, deprem riskini azaltma açısından önemlidir.
Ukrayna-Rusya savaşı nedeniyle gemi trafiği konusundaki sıkıntılar ve buna karşılık gemilerin yönlendirildiği rotalar da dikkat çekici bir konudur. Bu gibi durumlar, ülkenin acil durum yönetimi ve lojistik planlaması açısından nasıl hazırlıklı olduğunu gösterir.
Hatay Havalimanı’nın yeniden yapılma planı da, depremin yol açtığı hasarı hızla onarma ve güvenliği sağlama amacını yansıtıyor. Bu tür altyapı projeleri, bölgenin kriz sonrası toparlanmasına ve normal hayata dönmesine yardımcı olabilir.
Son olarak, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı’nın verdiği bilgiler ve açıklamalar, hükümetin kriz durumlarına yönelik hazırlıklı olduğunu ve kamu güvenliği için çeşitli önlemler aldığını gösteriyor.
Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat’ta meydana gelen depremlerde bakanlığın bütün birimlerinin bölgede çalıştığına işaret eden Uraloğlu, şunları kaydetti: “11 ilde bakanlık olarak biz vardık. Demir yoluyla, deniz yoluyla, birçok misafirimize esasında İskenderun Limanı’nda, ulaştırdığımız konaklanabilecek gemilerle beraber misafir ettik. Demir yoluyla taşıdık. Biz sadece kara yolları olarak 3 bin 400 civarında makine gönderdik. Bu makinelerin yüzde 20’si kendi makinemizdi.
Geri kalanı bizim yüklenicilerimizin makineleriydi. O yüklenicilerimiz aşağı yukarı 40 gün civarında bilabedel çalıştılar.” Uraloğlu, depreme hazırlık olma noktasında çalışmalar yaptıklarının altını çizerek, Bakanlık olarak bütün yapıları Deprem Yönetmeliği’ne göre yaptıklarını anlattı. Uraloğlu, “Önceki yapıları da Deprem Yönetmeliği’ne göre peyderpey düzeltiyoruz.” ifadesini kullandı.
Bakan Uraloğlu, depremde zarar gören yolları çok hızlı bir şekilde onardıklarının altını çizerek, Hatay Havalimanı’na şu an boş uçakların indiğini, dolu uçakların kalkabildiğini vurguladı. Uraloğlu, şöyle devam etti: “Projemizi yaptık. Şimdi hızlıca ihalesini yapıp havaalanını yeniden yapacağız. Aynı yere yapacağız maalesef. Çünkü başka bir yer yok orada. Havaalanı yapılabilecek yakın civarda İskenderun dahil başka bir yer yok. Ama ya ben bunu tecrübe ettik niye bir daha deniyoruz derseniz şöyle bir örnek vereyim.
Artık yaklaşım olarak Rize’deki ve Ordu Giresun’daki havaalanı yaklaşımıyla denizin içerisine nasıl yapmışsak burada da Amik Gölü’nün içerisine aynı mantıkla yapacağız.” Yatırımlarla üretime 1 trilyon 260 bin dolarlık katkı sağlandığına dikkati çeken Uraloğlu, şu bilgileri paylaştı: “Gayri safi yurt içi hasılaya 606 milyon dolarlık bir katkı sağlamışız. İhracata yine yaklaşık 110 milyar dolarlık, vergiye 31,6 milyar dolarlık ve her yılda yaklaşık 1 milyon kişiye kabaca katkı sağlamışız. Peki, bunların tasarruf etkisine bakacak olursak bütün sektörlerde yaklaşık 30 milyar dolarlık tasarruf ediyoruz. 2002’de 100 milyar taşıt kilometreye düşen ölüm sayısı 5,72 iken bugün artık yaklaşık 4,5 kat azalarak 1,08’e düştü.”
İstanbul’un olası deprem riskine karşı alınan tedbirler kapsamında, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, tahliye planlarının hazır olduğunu ve özellikle köprülerde yapılan güçlendirme çalışmalarını duyurdu.
Bakan Uraloğlu, 15 Temmuz Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü gibi önemli ulaşım noktalarında gerçekleştirilen güçlendirme çalışmalarına değindi. Köprülerin askı halatlarının yenilendiğini ve bu sürecin devam ettiğini belirtti. Ayrıca, viyadüklerin deprem güçlendirmelerinin otoyollar üzerinde yapıldığını ifade etti. Bu çalışmaların rutin kontrolleri de düzenli olarak yapılmaktadır.
Bakan Uraloğlu, olası bir İstanbul depremi durumunda tahliye planlarının hazır olduğunu vurguladı. Özellikle Kuzey Marmara Otoyolu’nun İstanbul için önemli bir tahliye rotası olduğunu belirtti. Çanakkale istikametinden gelecek olan yardım ve tahliye sağlama görevini üstleneceklerini açıkladı. Aynı şekilde Osman Gazi Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu’nun da bu plan kapsamında kullanılacağını belirtti.
Bakan Uraloğlu, bakanlık olarak yürütülen çalışmalarda binaların ve altyapının depreme karşı dayanıklılığının sağlanması için Deprem Yönetmeliği’ne uygun şekilde inşa edildiğini ifade etti. Ayrıca, önceki dönemlerde yapılan binaların da peyderpey Deprem Yönetmeliği’ne göre düzeltildiğini söyledi.
Bakan Uraloğlu, deprem sonrası onarılan yollar ve özellikle Hatay Havalimanı üzerine de bilgi verdi. Hatay Havalimanı’nın onarımının hızlı bir şekilde tamamlandığını ve şu an için boş uçakların inip kalkabildiğini belirtti. Ayrıca, havaalanının yeniden yapımına yönelik projelerinin olduğunu açıkladı.
Yatırımların ülke ekonomisine büyük katkı sağladığını da belirten Uraloğlu, altyapı yatırımlarının gayri safi yurt içi hasılaya, ihracata ve vergiye olumlu etkileri olduğunu ifade etti.
Tüm bu çalışmaların, İstanbul’un olası bir deprem durumunda daha az zarar görmesi ve halkın güvende olması amacıyla yürütüldüğünü vurgulayan Bakan Uraloğlu, bu süreçte devam eden çalışmaların ve tedbirlerin önemini vurguladı.
Tuzla Bit Pazarı Hakkında Detaylı bilgiler Tuzla Bit Pazarı Hakkında Detaylı bilgiler... Tuzla Bit Pazarı…
İstanbul Tuzla Otel İsimleri ve Öneriler İstanbul Tuzla Otel İsimleri ve Öneriler nelerdir? Tuzla Butik…
İstanbul Tuzla Kahvaltı Mekanları ve Yerleri Lezzet ve Huzurun Buluştuğu Noktalar İstanbul Tuzla' daki Kahvaltı…
Tuzla Emlak Pazarlama ve Yönetim Firması Gayrimenkul Sektörünün Kalbi Tuzla Emlak Pazarlama ve Yönetim Firması…
Concept Gayrimenkul Danışmanlık: Tuzla Emlak Ofisi ile Hayalleriniz Gerçek Olsun Tuzla Emlak Ofisi Concept Gayrimenkul…
Çağrı Market Tuzla Postane Mahallesinde açılıyor! Çağrı Market Tuzla Postane Mahallesinde 5 Aralık 2024 Tarihi…