DOLAR 15,8769
EURO 16,8435
ALTIN 942,56
BIST 2.372,35
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 22°C
Açık
İstanbul
22°C
Açık
Cts 22°C
Paz 22°C
Pts 23°C
Sal 23°C

Kurban Bayramında Nasıl Beslenmeli

Kurban Bayramında Nasıl Beslenmeli
20.07.2021
614
A+
A-

Kurban Bayramında Nasıl Beslenmeli

Kurban Bayramında nasıl beslenmeli, kurban etini ne zaman yemeliyiz, gibi sorular uçuşmaya başladı. Ete şekere tatlıya veya gazlı içeceklere aynı anda yüklenmek sindirim sisteminin düzenini bozup, yaşam kalitenizi de olumsuz etkileyebilir. Bu nedenle Kurban Bayramı’nda beslenirken dikkatli ve özenli olmalısınız. Özellikle şeker, kolesterol ve yüksek tansiyonu mide ve bağırsak sorunları olan bireylerin dengeli ve kontrollü beslenmesi gerekmektedir

Kurban Bayramı Nasıl Olmalı

Kahvaltı hayatımızın olmazsa olmazlarından birisidir. Bu durum Kurban Bayramı’nda da böyle olması gerekmektedir. Bazı kişiler kurban eti yeme ümidiyle kahvaltıyı atlamakta ver öğlene kadar aç kalmaktadır. Bu durum son derece yanlıştır. Çünkü kurban etinin kesildikten sonra bir süre beklemesi ve dinlenerek kendine gelmesi gerekmektedir. Ayrıca güne kahvaltı ile başlamanız bir sonraki öğünde kontrollü bir şekilde beslenmenize yardımcı olacaktır. Kaliteli bir kahvaltı hem güne daha iyi başlamanız ve gün içinde ihtiyacınız olan enerjiyi toplanız açısından son derece önemlidir. Kızartma börek poğaça ve benzeri besinler yerine haşlanmış yumurta, beyaz peynir domates salatalık, zeytin ve bir bardak açık şekersiz çay gibi hafif gıdaların tüketilmesi gerekmektedir.

Kurban Etini Hemen Tüketmeyin

Kurban Bayramının olmazsa olmazlarından birisi olan kurban eti hemen tüketilmemelidir. Türk toplumunda Kurban Bayramı’nda kurban kesilir kesilmez hayvanın etinden hemen kuşbaşı doğranıp kavurma yapılarak toplu halde yenilir. Maalesef bu durum sağlık açısından son derece yanlıştır. Özellikle kalp-damar hastalıkları diyabet yüksek tansiyon ve kolesterolü olan kişileri bu konuya biraz daha hassasiyet göstermesi ve kurban etinin en az bir gün sonrasında tüketmesi gerekmektedir. Kavurma yerine haşlama ya da ızgara olarak tüketilmesi daha sağlıklı olacaktır.

Yağlı Etlere Dikkat

Bildiğimiz üzere yağlı etlerin kolesterol içeriği ile doymuş yağ içeriğinin yüksektir. Bunun için kalp damar hastalıkları bulunan kişilerin yağlı etlerden uzak durması ya da çok az miktarda tüketmeleri gerekmektedir. Et tüketimi abartıya kaçmadan olmalıdır. Küçük porsiyonlar halinde azar azar tüketilmesi gerekmektedir. Aynı yetişkin bir insanın ilk kurban etinden en fazla 20 parça kuşbaşı et tüketmesi yeterli olmaktadır. Özellikle mide ve sindirim sistemi olan kişilerin geç saatlerde et tüketmemesi gerekir. Her zaman olduğu gibi akşam 7’den sonra et ya da diğer besinler bırakılmalı ve mide yatmaya kadar dinlendirilip gün içinde yenilen tüm yiyeceklerin rahat bir şekilde sindirilmelidir.

Bayramda Et Nasıl Pişirilmeli, İkramlıklar Nasıl Olmalı

Kurban Bayramı’nda eti pişirmek için doğru ve sağlıklı pişirme yöntemlerini tercih etmeye özen gösterin.  Özellikle içerisine tereyağı kuyruk yağı ya da iç yağı gibi hayvansal yağlar eklemeyin. çok az miktarda sıvıyağ ekleyebilirsiniz. Eğer etin yağlı kısmını pişirecekseniz zaten yağ eklemenize bile gerek kalmayacaktır. Ayrıca içerisine karabiber, kimyon, kırmızı biber gibi sağlıklı ve lezzetli baharatlar ekleyerek etinizin daha lezzetli olmasını sağlayabilirsiniz.

Pişirdiğiniz kurban etinizi pirinç pilavı ile değil de, bulgur pilavı ile servis etmeye ya da tüketmekte özen gösterin. Etin arkasında kesinlikle şerbetli ve ağır tatlılar tüketmeyin. İçecek olarak da ayran ve maden suyu gibi sağlıklı içecekler tüketmeniz daha sağlıklı olacaktır. Ayrıca evinize gelen misafirlere de yemekleri konusunda aşırı ısrarcı olmayın. Yine aynı şekilde sizlerde misafirlikteki ısrarcı davranışlara kapılıp karman çorman ne bulursanız onu tüketerek sağlığınızı bozmayın.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.