DOLAR 16,1920
EURO 17,4658
ALTIN 965,28
BIST 2.438,84
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 27°C
Açık
İstanbul
27°C
Açık
Cts 28°C
Paz 27°C
Pts 26°C
Sal 25°C

Neden Kilo Veremiyoruz?

Neden Kilo Veremiyoruz?
09.05.2022
66
A+
A-

Neden Kilo Veremiyoruz?

Neden Kilo Veremiyoruz? Kilo sorunları olan bireylerin ilk başvurduğu yöntem yedikleri gıda miktarını azaltmak , şekeri ve ekmeği kesmek ve bu yöntemle de kilo vereceklerini düşünmeleri  oluyor. Bu yöntem ile başarı şansı sıfıra yakındır.

Eğer çok sık bir şekilde ekmek tüketmiyorsanız aşırı derecede şeker ve tatlı tüketmiyorsanız kilo almanızın ya da verememenizin tek nedeni bu değildir.

Kendi yöntemleri ile başarı sağlayamayan bireylerin bir sonraki durağı diyetisyenler olmaktadır. Diyetisyen diyetleri genelde kalori kısıtlamasına dayanan az az sık sık yenilmesini öneren bilimsel bir dayanağı olmayan uygulamalardır. Bu tür diyetlerin başarılı olamamasının en önemli nedeni sürdürülebilir olmamalarıdır.

Yapılan bilimsel çalışmalar zayıflama diyetlerindeki başarı oranının sadece %9 olduğunu göstermektedir.

EN BÜYÜK 7 DİYET YANLIŞI

1- Akşam 8′ den sonra yemek yemek veya atıştırmak

Kilo almak bakımından en tehlikeli saatler akşam 8 den sonra yediğimiz gıdalardır. Bu saatlerde genellikle koltukta televizyon karşısında olduğumuz için yediğimiz ürünleri yakmamız mümkün değildir. Metebolizma yediğimiz besinleri yağa çevirip depolar. Bu sebepler nedeniyle akşam 7 ve 8 den sonra yemek yeme alışkanlıklarımızın ortadan kaldırılması gerekmektedir. Ancak bu saatlerde uykuyu kaçırmayacak hafif bitki çayları içilebilir.

2- sofradan doymadan kalkmak

Kilo vermek amacı ile yemeklerde doymadan kalkmak , az yemek çözüm değildir. Sofradan doymadan kalkan bir birey bir kaç saat içinde tekrar acıkacak ve çoğu zararlı yiyecek ve içeceklere yönelmeye başlayacaktır.

3-  gün içinde atıştırmak

Kimilerinin ara öğün dediği atıştırmalıklar sağlıklı değildir. Ne kadar sağlıklı olursa olsun meyve , kuru yemiş gibi yediğimiz her türlü gıda kanda bir şeker yükselmesine buna paralel olarak da insülin yükselmesine neden olur. Bu uygulama insülin direncinin en önemli nedenlerinden bir tanesidir.
Atıştırmalıklar, tatlılar ve şekerli meşrubatlar ise her türlü dengeyi alt üst etmektedir. Kan şekerindeki sürekli iniş çıkışlar insülin direnci ve obezite’ nin en önemli nedenlerinden biridir. Öğünler arasında hiçbir şey yememeye özen gösterin

4- acıkmaktan ve aç kalmaktan korkmak

Acıkmak, kan şekerinin düşmesi ve normalleşmesinin bir göstergesidir. Acıkmak iyi birşey dir. Kan şekeri düşmeye başladığında insülin direnci kırılır ve metabolizmamız yağ yapmaya başlar. Acıktığınızda huzursuz olmayınız kendinizi acıktığınız için motive ediniz. Öğün atlamaktan korkmayın ve arada bir  aralıklı oruç uygulamasını deneyin.

5- ekmek yememek

Bilimsel çalışmalar günlük enerji ihtiyacımızın P sinin karbonhidratlardan gelmesi gerektiğini göstermektedir. Önemli olan karbonhidratın niteliğidir beyaz undan yapılmış unlu mamül, şeker, tatlılar pirinç pilavı gibi karbonhidratlar da vardır ve bunlar çoğu zaman zararlıdır. Ekşi mayalı tam buğday ekmeği , bulgur pilavı ve bakliyat ise bir karbonhidrat kaynağı olup son derece faydalıdır.

6- dengesiz beslenmek

Sağlıklı bir metabolizma ve kilo kontrolü için dengeli beslenmek şarttır. Karbonhidrat , protein ve yağ tüketiminiz ile sağlıklı sebze ve salataların mutlaka dengeli bir şekilde tüketilmesi gerekmektedir. Karbonhidrat ihtiyacı için günde 1-2 dilim tam buğday ekşi mayalı ekmek arada bulgur pilavı ve sıklıkla da bakliyat tüketilmesinde büyük fayda vardır.
Her gün bir şekilde sebze ve salataları beslenmemize dahil etmek şarttır.

7- hareketsizlik

İnsanoğlu hareket halinde olma düzeyinde tasarlanmıştır ancak bilimsel çalışmalar son yüz yıl içinde hareket düzeyimizin ` azaldığını göstermektedir. Hiçbir zayıflama diyeti , hiçbir sağlıklı yaşam programı düzenli hareket yapılmadığında başarılı olamaz. Bu iş sadece yemeğimizi keserek olmaz yediğimiz besinleri yakmamız gereklidir. Günde en az 45 dakika orta tempoda yürüyüş veya 8-10 bin adım atmaya bedel bir hareket düzeyi sağlığımızın ve kilo kontrol düzeyinin en önemli unsurlarından bir tanesidir. Neden Kilo Veremiyoruz?

Yaşam tarzınızda yapacağınız ufak değişiklerle diyet yapmadan çok süratli bir şekilde çok sağlıklı bir şekilde kilo verdiğinizi göreceksiniz. ilginizi çekebilir; Karbonhidrat Diyeti Nedir Nasıl Yapılır?

Daha kapsamlı bir programa ihtiyacı olanlar için aralıklı oruç prensibine dayanan bu program öncelikle metabolizmayı normalleştirmeye ve sonucunda da sağlıklı kilo vermeyi sağlamaktadır.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.