DOLAR 13,7194
EURO 15,5684
ALTIN 786,58
BIST 1.910
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 14°C
Çok Bulutlu
İstanbul
14°C
Çok Bulutlu
Pts 17°C
Sal 16°C
Çar 13°C
Per 14°C

Günlük almamız gereken protein miktarı

Günlük almamız gereken protein miktarı
16.12.2020
209
A+
A-

Günlük almamız gereken protein miktarı

Günlük almamız gereken protein miktarı; Proteinler  kendi aralarında altı farklı besin grubu içerisinde bulunurlar. Kırmızı et ( dana, keçi, kuzu, oğlak gibi ),beyaz et ( tavuk, hindi ve ördek gibi),balık, yumurta, peynir, yoğurt, ayran, kefir gibi süt ve süt ürünleri içerinde bulunurlar. Son olarak protein içeren gıdalar arasında bazı bitkiler ve bakliyatlar yer almaktadır.

PROTEİNLER HAKKINDA BİLİNMESİ GEREKENLER

Beslenme düzenimizde mutlaka protein içeren gıdalara yer verilmesi gerekmektedir. Çünkü proteinler, sağlıklı olmanın en önemli temel taşıdır. İçerisinde protein bulunan bir gıda yenildikten sonra ve vücut tarafından sindirildikten sonra bu proteinler aminoasit olarak görev yapmaya başlarlar. Protein demek aminoasit demektir.

Aminoasitler, vücudun her bir hücresine, dokusuna kadar nüfuz ederler. Kaslarda, hücrelerde, kanın içinde hatta ve hatta hormonlarda bile aminoasit görev yapmaktadır. Bilimsel olarak bilinen yirmi iki adet amino asit yapısı bulunmaktadır. Bu yirmi iki amino asidin on dört adedini vücüt kendi kendine üretebiliyorken geriye kalan sekiz tane aminoasit sadece besin yoluyla alınabilmektedir.

PROTEİN VE B12 VİTAMİNİ

B12 vitamini ve diğer b vitamini gruplarının vücutta yeteri kadar bulunması için düzenli olarak kırmızı et yemek gereklidir. Kesinlikle kırmızı et tüketmeyen vejeteryan beslenen kişilerde genellikle kansızlık oluşmaktadır. Bir kişinin günlük ihtiyaç duyduğu protein miktarı kilosu göz önüne alınarak hesaplanır. Kadınların ve erkeklerin günlük ihtiyaç duydukları protein oranı birbirinden farklıdır. Erkeklerin kas yapısı kadınların kas yapılarına göre daha fazla protein ihtiyacı duymaktadır.

Günlük almamız gereken protein miktarı nedir?

Örnek vermek gerekirse yetmiş kilo olan bir erkeğin bir günde 55/ 60 gr protein tüketmesi gerekirken elli beş kilo olan bir kadında bu oran 35/ 40 gr arasında değişmektedir.

Vücudun ihtiyaç duyduğu proteinin büyük bir kısmını kırmızı et karşılıyor. Ancak, beslenmemizde mutlaka diğer protein içeren gıdalara da yer vermek gerekiyor. Tavuk, balık, yumurta, süt ve süt ürünleri, fındık, ceviz gibi kuru yemişler, mercimek ve kuru fasulye gibi bakliyatlar, semizotu, ıspanak ve brokoli protein ihtiyacınızı karşılamakla kalmaz yeterli oranda b12 vitamini desteği sağlar.

PROTEİN İÇEREN GIDALAR HAKKINDA KISA BİLGİLER

KIRMIZI ET:  Kırmızı etin bol miktarda protein içerdiğinden bahsetmiştik. Etin, hayvanın hangi bölgesinden olduğuna göre ve hayvanın yetiştirilirken neler yediğiyle bağlantılı olarak yağ oranı ve besleyiciliği değişiklik göstermektedir. Doğal ortamında beslenen bir hayvanın etinde sağlık açısından çok önemli olan omega- 3 bulunur.

BEYAZ ET: Ülkemizde kırmızı et fiyatlarının yüksek olması ve alım gücünün düşük olması sebebiyle  farklı bir protein kaynağı olan tavuk daha fazla tüketilmektedir. Tavuk eti günlük protein ihtiyacını karşılar fakat bu tavuğun doğal ortamında yetiştirilen tavuk olması gerekmektedir. Suni yemlerle beslenen, daha çabuk büyüsün diye bol bol antibiyotikler verilerek hiç hareket etmeden büyüyen tavukların protein ihtiyacınızı karşılamaları imkansızdır.

BALIK: Et ve tavuğa göre sindirimi çok daha kolay olan balıkta bol miktarda omega-3 bulunur. Beslenmesinde daha çok balık yemeye dikkat eden kişilerde  kanser, nörolojik rahatsızlıklar ve kalp sorunları görülme olasılığı çok düşüktür.

YUMURTA: Yıllarca insanlara yumurta yemeyin yumurta kolestrolü yükseltir dediler. Şimdilerde durum tam tersi yönde değişti. Çünkü yumurta zararlı değil aksine çok faydalıdır. Uzun süre tok kalmanızı sağlar, d vitamini içerir, özellikle çocukların gelişiminde çok önemli bir yere sahiptir.

Sporcunun günlük protein ihtiyacı bağışıklık sistemi güçlendirici besinler

BİTKİSEL PROTEİNLER: Proteinlerden bahsedildiğinde genellikle nohut, kuru fasulye, mercimek, fındık, ceviz ,ıspanak, semizotu, ıspanak ve brokoliden kimse söz etmez.  Diğer protein kaynakları kadar etkin olmasa da bu gıdaların içinde de sağlıklı protein bulunmaktadır.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.