Oruçluyken Tok Tutan Yiyecekler 

Oruçluyken Tok Tutan Yiyecekler 2021 
Ramazan ayında Oruçluyken Tok Tutan Yiyecekler 

Oruçluyken Tok Tutan Yiyecekler 

Oruçluyken Tok Tutan Yiyecekler nelerdir? Oruç tutmak imanın şartlarındandır. Lakin zorlu şartlarda çalışanlar için oruç tutarken aç kalmak ve susuz kalmak insanın yaşam kalitesini epey bozar. Ama Allah katındaki sevabı da düşünülürse oruç tutmanın fazileti çok büyük olduğu için ne kadar zorlansalar da Müslümanlar oruç tutmaktan kaşınmazlar. Bu nedenle oruç tutacak insanlar daha geç acıkmak ve susamamak için oruç tutarken beslenme önerileri ve tavsiyelerine uymayı daha mantıklı buluyor. Hem sağlığı korumak hem de orucu rahat geçirmek adına özellikle sahurda tüketilen besinlere özen gösterilmelidir. İşte size sahurda yenilmesi gereken harika besinler….

Sahurda Neler Yenilebilir

Ramazan da kimileri kahvaltılık kimileri ise çeşitli yemekler ile tüketerek sahur yaparlar. Ancak kahvaltı tarzı besinler ile sahur yapmak hem sizi tok tutacak hem de susatmayacaktır. Yemekler yağlı ve salçalı hem de tuzlu olduğundan dolayı sizi daha çabuk susatır. Bu konuda uzmanlar da sahuru erken kahvaltı gibi sayılmasını ve sıkı bir şekilde kahvaltı yapılmasını tavsiye ediyor. Özellikle kan şekerinizi dengede tutmak için protein ve enerji veren besinler tüketmeniz gerekir. Ayrıca sahurda bol bol sıvı tüketilmesi gerekiyor. Özellikle iftarda yenilen yağlı baharatlı yemekler tüketmek gastrit ve reflü gibi mide hastalıklarına neden olacaktır. Bunun için sahurda aşağıdaki besinlerden tüketmenizi öneririz;

  •  Zeytin;

Zeytini sahurda mutlaka tüketmeye özen gösterin. 8-10 adet tüketeceğinizi zeytin hem sizi uzun süre tok tutacak, hem de sindirimi sisteminizin düzenli çalışmasını sağlayacaktır

  • Yumurta;

Yumurta da Ramazan da tok tutan protein içerikli besinler arasında yer alıyor. Ama yumurtayı haşlama olarak tercih edin. Sahanda ya da omlet yağlı olacağı için kısa sürede susamanıza neden olacaktır.

  • Peynir

Tüketeceğiniz peynir çeşidinin siz belirleyebilirsiniz. Ama tuzsuz ya da az tuzlu olmasına özen gösterin. Sahurda yediğinizi ikim dilim peynir ile bütün gün tok kalabilirsiniz.

  • Yoğurt

Yoğurt en besleyici besinler arasında yer alıyor. Aynı zamanda uyku sorunlarına da iyi geliyor.  Kan şekerinizi dengede tutmak için bir kâse yoğurt içerisine bir cay kaşığı tarçın atarak tüketebilirsiniz.

Susamamak için Sahurda Sıvı Alımı

Sahurda açık çay tüketmeye özen gösterin. Aynı zamanda süt portakal suyu ayran ve benzeri içecekler de susatmayacaktır. Özellikle yemek içme tamamlandıktan sonra ağzınızda son yediğiniz yiyeceğiniz ya da içtiğiniz içeceğin tadı ya da aromasının kalmaması ver ağzınızın gün boyunca ekşimemesi için ağzını yıkayıp dişlerinizi fırçalamanızı tavsiye ederiz. Sahur kadar iftardan sonra tükettiğinizi yiyecek ve içecekler çok önemlidir.

Özellikle yemek sonrasında hemen çay kahve ya da şerbetli tatlılara yüklenmeyin. Midenizi hafif boş bırakın. İftardan en az bir saat sonra çay kahve tüketmeye özen gösterin. İftarda aşırı beslenirseniz sahurda pek bir şey yiyemez ve sabahın erken saatlerinde acıkmaya başlarsınız. Bunu için iftarda az beslenmeye özen gösterin. Ayrıca iftarda çok aşırı yenilen besinler hem sindirim sistemini bozar hem de su ihtiyacınız çok fazla artırır. Günde 8 bardak su içilmesi gerektiğini düşünürsek bunun dört bardağını iftarda, 4 bardağını da sahurda tüketmek için saat başı bir barda su tüketmeniz gerekiyor.

 

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Oruçluyken Tok Tutan Yiyecekler 

Yorumlar kapalı.

Bizi Takip Edin