DOLAR 13,7473
EURO 15,5623
ALTIN 777,91
BIST 1.880
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 18°C
Çok Bulutlu
İstanbul
18°C
Çok Bulutlu
Cts 15°C
Paz 15°C
Pts 17°C
Sal 18°C

Pırasa Salatası Nasıl Yapılır?

Pırasa Salatası Nasıl Yapılır?
27.12.2020
485
A+
A-

Koronaya Karşı En Çok Tüketilen Pırasa Salatası Nasıl Yapılır?

Pırasa Salatası Nasıl Yapılır? İnsanlar yemeklerinin yanında eşlik etmesi için veya diyeti kolaylaştırmak için bol bol salata tüketirler. Bilenen pek çok salata türü olsa da pırasa salatası pek fazla bilinmez.

Pırasanın Faydaları

Pırasa, soğan ve sarımsak ile aynı ailenin üyesidir. Pırasanın en önemli faydası kan ve kemik sağlığını korumasıdır. Aynı zamanda kalbi koruduğu gibi kronik iltihap riskini azalttığı da bilinir. Pırasa, genellikle özellikle çocuklar tarafından pek sevilmese de çok faydalı ve tüketilmesi gereken bir sebzedir. Lif bakımından oldukça zengin ola pırasa, aynı zamanda A, C ve E vitamini açısından oldukça zengindir. Aynı zamanda pırasa, vitamin, kalsiyum ve demir açısından oldukça zengindir. Bilinen en büyük faydası ise metabolizmayı hızlandırması ve sindirimi düzenlemesidir. Pırasa kilo vermek isteyenler için oldukça faydalıdır.

Salata Yapımı

Pırasa pek çok farklı çeşitte tüketilmektedir. En bilinenleri ise pırasalı börek ve havuç, pirinç ve patatesle birlikte pişirilen pırasa yemeğidir. Ancak pırasa salatası pek fazla bilinmez ve tüketilmez. Ancak salata yapımında kullanılan pek çok vitaminli malzeme pırasanın faydalarını ikiye katlayacak düzeydedir. Pırasa salatası için gerekli malzemeleri şöyle sıralamak mümkündür; isteğe göre artırılıp azaltılabilecek pırasa (4 sap idealdir), 2 diş sarımsak (isteğe göre artırılıp azaltılabilir. Bu arada sarımsağın faydalarını unutmayalım ), nar ekşisi (tercihen), bir limon, tuz ve yağ.

Sayılan malzemeler yıkandıktan sonra derin bir kaba alınır. Ardından pırasalar ince halkalar şeklinde (tercihen) doğranır. Sarımsaklar soyulup, tuz yardımı ile ezilir (sarımsak ezildiğinde vitamini daha fazla ortaya çıktığı bilinir), öncelikli olarak sarımsak ve pırasalar el yardımı ile birbirine geçene kadar karıştırılır. Daha sonra nar ekişi, tuz, limon ve yağ eklenir. Bu salatanın içinde bulunan her malzeme vitamin deposu olduğundan salatayı daha da sağlıklı ve lezzetli bir hale getirmektedir. Salatanın içinde bulunan malzemelerden olan limon, sarımsak ve nar ekşisinin de bilinen pek çok faydası vardır. Salatanın zeytinyağı ile kullanılması önerilse de ayçiçek yağı da oldukça lezzet verir. Ancak zeytinyağının da pek çok faydası vardır.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.