DOLAR 16,8853
EURO 17,8334
ALTIN 992,10
BIST 2.554,08
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 25°C
Az Bulutlu
İstanbul
25°C
Az Bulutlu
Pts 25°C
Sal 26°C
Çar 27°C
Per 27°C

Sağlıkla ilgili ilginç Gerçekler

Sağlıkla ilgili ilginç Gerçekler
12.01.2021
367
A+
A-

Sağlıkla ilgili ilginç Gerçekler

Sağlıkla ilgili ilginç Gerçekler ;Gözler görüyor, akciğerler nefes alıyor, kalp kan pompalıyor ve vücudu koordineli çalışması için hiçbir cesaret göstergesi yapmıyoruz. Bir şeyler yiyip içiyoruz, bilgisayar başında zaman geçiriyoruz, 4 saat uyuyoruz… Gençlik yıllarında çok önemli görünmüyor. Yaş ile birlikte sağlık kötüleşmeye başladığında anlamaya başlıyoruz. Bağışıklık sistemi güçlendirme yolları nelerdir? Sorusu aklımıza geliyor. Neden yaşın ilerlemesini bekliyoruz ki? Sağlık hakkında bilmediğiniz gerçekleri düşünmeyi size teklif ediyoruz.

Sağlıkla İlgili ilginç 7 Gerçekler

  • Sarılmak: Yatmadan önce sevdiklerinizi kucaklayın. Vücudunuzun rahatlamasına ve beyninizin problemleri düşünmeyi bırakmasına yardımcı olursunuz. Bu sayede uykuya dalmak kolaylaşır ve sakinleşirsiniz.
  • Kedi: Evlerinde kedi ile beraber yaşayan inanlar neredeyse iki kar daha az kalp problemlerine sahiptir. Kalp krizi riskine üç kat daha az eğilimlidirler.
  • Yürüyüş: Günlük aktif yürüyüşler damarları, akciğerleri ve kasları eğitir. Son verilere göre meme kanseri riskini dörtte bir oranında azaltır.
  • Portakal Suyu: Portakal suyunun düzenli tüketimi, osteoporoz olasılığını azaltır ve obeziteyi önler.
  • Bal: Arı çalışmasının doğal ürünü olan bal, beyin aktivitesini iyileştirir. Hem yetişkinler hem de çocuklar için eşit derecede faydalı olduğundan, hafızanın ve konsantrasyonun gelişmesine katkıda bulunur.
  • Deniz: İstatistiklere göre, deniz kıyısında yaşayan insanlar daha aktif bir yaşam tarzına sahiptir. Bu sayede strese daha az eğilimlidirler. Çünkü hastalanma olasılıkları daha az ve sağlıkları kent sakinlerinden daha güçlüdür.
  • Su: Vücudun günde 8 bardak su gerektirdiği efsanesi bilimsel olarak haklı değildir. Ama ne zaman istersen içmek zorundasın. Eğer susuzluk hissi varsa, vücut sıvısı toplam ağırlığının yüzde biri kayıp anlamına gelir. Yüzde onluk bir kayıp ölümcül bir durumdur.

Hastalıkları Kışkırtan 7 Gerçek

  1. Tuz: Beslenmedeki tuz miktarı arttıkça, kardiyovasküler hastalıkların olasılığı artar. Kalp krizi riski arttığı için, tuz tüketimini bir çay kaşığının çeyreği kadar kullanmak gerekir.
  2. Uyku Eksikliği: 4 saatten daha az olan gece uykusu tüm vücudun bozulmasına neden olur. Ayrıca kalitesiz uyku şişmanlığa neden olur.
  3. Yalnızlık: Sevdiklerinizin hayatınızda ve yakınınızda olması bağışıklık sistemini güçlendirir. Depresyon riskini azaltır.
  4. Solaryum: Hayal kırıklığı yaratan istatistikler, solaryumun neden olduğu cilt kanseri gelişiminin, sigara içenlerle kıyaslama yapıldığında daha sık meydana geldiğini söylemektedir.
  5. Sevilmeyen İş: Bilim insanları, işsiz bir insanın bile, her gün sabahtan akşama kadar sevmediği işte çalışan bir kişiye göre daha az stresli ve zihinsel olarak daha dengeli olduğunu söylemektedir.
  6. Aşırı temizlik: Etrafımızda ve doğrudan vücudumuzda bulunan mikroorganizmalar, bağışıklık sisteminin iyi durumda olmasına neden olur. Aşırı sterilite sık hastalıklara yol açar.
  7. Sedanter Yaşam Tarzı: Oturma pozisyonunda 4 saatten fazla zaman harcayanlar yaşamlarını iki yıl kısaltırlar. Ve bu bağımlılık katlanarak sürekli büyüyor.

İyi Sağlık Hakkında 7 Gerçek

  1. Şikayet Et!

Genellikle sorunu kendi içlerinde tutan insanlar, depresyon, anksiyete ve stres altındadır.

  1. Hamama Gidin!

Eğer kalp probleminiz yoksa sauna ve hamamları düzenli olarak ziyaret edin.

  1. Temiz Su İçin!

Dünyadaki tüm hastane yataklarının yarısından fazlası filtrelenmemiş su kullanan hastalar tarafından dolu olduğu gerçeğini görmeliyiz.

  1. Fiziksel Aktiviteler Yapın!

Haftada 2 ila 3 saatlik fiziksel aktivite bağışıklık sistemini güçlendirir.

  1. Karanlıkta Uyuyun!

Küçük bir gece lambası veya ay ışığı bile melatonin üretimini önemli ölçüde azaltır. Melatonin, kaliteden sorumlu bir uyku hormonudur. Yatmadan önce telefon, bilgisayar, aydınlatmalı e-kitapta aynı etkiye sahiptir. Uzak durun!

  1. Öğrenin!

Yapılan araştırmaların sonuçlarına göre, entelektüel aktivite arttıkça, beyin hastalıkları riski de azalmaktadır. İstihbaratın tüm yaşam boyunca geliştirilebileceği kanıtlanmıştır.

  1. Meşgul Ol!

Kromozomların uçlarında yaşlanma sürecini harekete geçiren yapılar bulunur. Onların kısalması, stres ve hiç bir şey yapmamaktan kaynaklanıyor.

“Bilim insanları vücudumuzun gücünün doğal rezervinin 210 yıl olduğunu hesapladılar. Henüz izin verilen zamanın yarısını harcayamıyoruz. Bu üzücü bir durum ve yazımızın son gerçeğidir.”

 

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.