DOLAR 16,8853
EURO 17,8334
ALTIN 992,10
BIST 2.554,08
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 26°C
Açık
İstanbul
26°C
Açık
Paz 25°C
Pts 25°C
Sal 27°C
Çar 28°C

Bağışıklık Sistemini Güçlendirme Yolları

Bağışıklık Sistemini Güçlendirme Yolları
06.01.2021
437
A+
A-

Bağışıklık Sistemini Güçlendirme Yolları

Bağışıklık Sistemini Güçlendirme Yolları; Hastalıklar ile savaşan bağışıklık sistemimiz, zaman zaman dirençsiz kalabilmekte ya da çeşitli hastalıkları yenebilmek için yeterli düzeyde gelişim gösterememekte. Bunun çeşitli sebepleri olmakla birlikte çoğunlukla yetersiz beslenmekten ya da doğru doğal takviyeler yapmamaktan dolayı olmaktadır. İnsanlık tarihi kadar eski olan hastalıklar sadece son bir kaç yüzyıldır modern ilaçlar ile tedavi edilebilmektedir. Bunun anlamı modern ilaçlar olmadan önce insanların çeşitli hastalıklardan doğal yollar ile korunduğudur. Peki, doğal yollardan bağışıklık güçlendirmek için neler yapılmalıdır? Hastalıklardan korunmak ya da hastalıkları çabuk atlatmak için ne tür doğal reçeteler kullanılmalıdır?

Öncelikle bağışıklık sistemimiz için en önemli şey dengeli ve uygun beslenmektir. Her öğünde yediklerimize dikkat etmeli ve çeşitli besin gruplarından mutlaka yeterli seviyede alınmalıdır. Örneğin sebze ve meyve ile beslenmek içerdikleri liflerin zenginliği ve yararı açısından mutlaka önemlidir.

Bağışıklık Sistemini Güçlendirme Yolları nelerdir

Özellikle mevsim geçişlerinde metabolizmanın işleyiş hızı değişir ve bu dönemlerde hastalıklara daha açık hale geliriz. Örneğiz içinde bulunduğumuz kış aylarına geçildiğinde metabolizma yavaşlar bundan dolayı bağışıklık sistemi zayıflamaktadır. Bu nedenle kış aylarına geçişte beslenmemize dikkat etmemiz gerekmektedir. Böyle zamanlarda bağışıklık sistemini güçlendiren yiyecekler tüketilmesi gerekmektedir. Bu besinlerden bazıları özellikle deniz ürünleri başta olmak üzere tahıl grubu besinler ve tavuk eti olmaktadır.

Kış aylarında beslenmemiz ve bağışıklık sistemimiz için en önemli olmazsa olmazlardan biri de C vitamini takviyesidir. C vitamini özellikle portakal ve mandalina gibi kış meyvelerinde bolca bulunur. Bu meyveleri tüketmek kış mevsimi boyunca ihtiyacınız olan c vitamini ile bağışıklığını güçlendirmeye büyük katkı sağlayacaktır. C vitamini bu meyvelere ek olarak brokoli, ıspanak ve maydanoz gibi sebzelerde de bolca bulunmaktadır.

Bağışıklık sistemimi nasıl güçlendirebilirim

Bağışıklığı güçlendiren diğer bir önemli madde kuşkusuz kalsiyumdur. Kalsiyum vücudun su dengesini sağlaması açısından oldukça dikkate değerdir. Aynı zamanda vücuttaki ödemi azaltır ve özellikle çocuklarda kemiklerin güçlenmesi açısından oldukça değerli bir maddedir. Kalsiyum açısından zengin olan en önemli besin kuşkusuz süt ve süt ürünleridir. Yoğurt, peynir, ayran ve kefir gibi besinler kalsiyum bakımından oldukça zengin ve bağışıklığı güçlendirici besinlerdir. Günde 1-2 bardak saç içmek sadece çocuklar için değil, kalsiyumu alabilmek açısından yetişkinler için de zorunludur. Kalsiyumun vücutta yeteri kadar bulunmaması hastalıkların yıkıcı etkisini daha da zararlı hale getirecektir. Ayrıca protein eksikliği depresyonu bile tetiklemekte ve bağışıklık sisteminin direncini düşürmektedir.

Bağışıklık sistemini güçlendirici besinler

Depresyonu ve mutsuzluğu tetikleyen bir diğer önemli madde B-12 olarak karşımıza çıkmaktadır. B-12 eksikliği vücutta yorgunluğa, duygular arası hızlı geçişlere ve hafıza kaybı gibi uzun vadeli hastalıklara yol açabilmektedir. B-12, kalsiyum gibi süt ve süt ürünlerinde bulunmaktadır. Buna ek olarak balık ve çeşitli deniz ürünleri B-12 bakımından oldukça zengin besinler olarak karşımıza çıkmaktadır.

Bağışıklık sistemini güçlendirmek için en önemli takviyelerden biri de Omega 3 kaynaklı besinlerdir. Omega 3 bağışıklık sistemini düzenleyici bir yapıya sahiptir. Omega 3 bağışıklığın yani sıra ruh sağlığı için de kullanılmakta ve depresyon gibi duygu durum bozukluğu hastalıklarına tedavi niteliğindedir. Omega 3 en çok deniz mahsüllerinde bulunmaktadır. Özellikle sonbahar aylarında haftada birkaç kez balık tüketilmesi bağışıklık sistemini güçlendirici bir etki yaratacaktır.

Bağışıklık sistemi son en önemli doğal yöntem bol miktarda su tüketilmesidir. Bol su tüketmek sadece bağışıklık sistemini güçlendirmek ile kalmayıp aynı zamanda pek çok iç organımızın sağlığına iyi gelmektedir. Bol tüketimi vücuttaki zararlı toksinlerin atılmasını sağlamaktadır. Günde en az on bardak su tüketilmesi sağlığınıza olumlu bir etki yaratacaktır. Dikkatinizi çekebilecek makalelerimiz; SAĞLIKLI BESLENMENİN EKONOMİK YOLLARI

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.