DOLAR 13,4754
EURO 15,2171
ALTIN 773,12
BIST 1.981
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 17°C
Sağanak Yağışlı
İstanbul
17°C
Sağanak Yağışlı
Çar 13°C
Per 15°C
Cum 17°C
Cts 17°C

Uykusuzluğun Sağlık Üzerindeki Etkisi Nedir?

Uykusuzluğun Sağlık Üzerindeki Etkisi Nedir?
28.07.2021
323
A+
A-

Uykusuzluğun Sağlık Üzerindeki Etkisi Nedir?

Uykusuzluğun sağlık üzerindeki etkisi nedir, bu soru elbette birçok kimse tarafından sıkça araştırılıp duruluyor. Yoğun iş hayatı sinir stres benzeri durumlarda ilk karşılaştığımız sorun uyuyamama olmaktadır. Uykusuzluk gün boyunca enerjisi düşürmekle birlikte sağlık üzerinde de pek çok olumsuz etki yaratmaktadır. Kaliteli bir gün için zinde vücuda sahip olmanın en temel yolu ise gece uykunuzun iyi olması gerekir. Uykusuzluk açıkçası beyin, göz ve bağışıklık sistemine büyük bir çöküntü yaratmaktadır. Özellikle beyin sağlığı açısından son derece önemli bir durum olan uyku sağlıklı yeteri ve dengeli bir şekilde sağlanmalıdır.  Yapılan araştırmalar üzerinde uykusuzluğun sağlık üzerindeki olumsuz etkileri şu şekilde sıralanmıştır

Uykusuzluğun Bağışıklık Sistemin Çökertiyor

Uykusuzluğun bağışıklık sistemine yaratacağı hasar diğer sağlık sorunlarını da beraberinde getiriyor. Uyku insan vücudunda fizyolojik fonksiyonları düzenliyor ve hafızanın da daha güçlü çalışmasına olanak tanıyor.  Eğer yeteri ve zamanında uyamadığınızda meydana gelen uykusuzluk sorunu bir süre sonra ciddi sorunların ortaya çıkmasına neden oluyor.  Ayrıca uzun süre uykusuz olan bir kişide bir süre sonra agrasiflik, sinirli bir hal meydana gelir. Entellektüel kapasitesi azalarak vücut yorgunluğu artar.  Hormonal düzensizlikler meydana gelir. Bununla birlikte kan şekerinde ve tansiyonunda iniş çıkışlar meydana gelir ve troid hormonu bozuklukları, çocuklarda büyüme ve gelişme geriliği ile kadınlarda da adet düzensizliği gibi sorunlar meydana gelmektedir.  Bağışıklık sistemine verdiği etkiler ise çabuk hastalanma veya geç iyileşme ile birlikte yaşanabilecek diğer sorunlarda bağışıklık sisteminin iki yoldan zarar görmesine neden olmaktadır.

Uykusuzluk Beyni Yaşlandırıp, Hastalıklara Davetiye Çıkarıyor  

Uykusuzluk aynı zamanda beyni yaşlandırıp tüm hastalıklara davetiye çıkartıyor. Haftanın üç gününde 6 saatten az uyuyan bir kişinin; bilinç bozukluğu, diyabet, kanser, hipertansiyon, kanser. Enfeksiyonel hastalıklar ve alzehimer gibi hastalıklara yatkınlığı artmaktadır.  Aynı zamanda 24 saat uykusuz kalan bir kişide dikkat eksikliği ortaya çıkmaktadır.  Eğer uykusuzluk bir hastalık haline geldiyse mutlaka zamanında tedavi edilmesi gerekmektedir. Göz ağrısı ve baş ağrısı da uykusuzluğun neden olduğu sağlık sorunlarıdır.

En Az Beslenme Kadar Etkilidir

Uyku insan vücudu üzerinde en az beslenme adar belirleyici etki göstermektedir. Nöroloji uzmanları bir kişinin günlük ihtiyacı olan uykuyu zamanında ve kaliteli bir şekilde alması gerektiği söylemektedir. Akşamlar en geç 23:00 ‘te yatıp yaklaşık 8 saat boyunca uyumanız gerekiyor. Geç yatan bir insanda bir süre sonra uyku hormonları bozuluyor ve uykusuzluk ya da uyuyamayan gibi sorunlar meydana gelmektedir. Bu nedenle her gün aynı saatte yatıp uyku düzenini oluşturmanız sağlığınız açısından sonra derece önemlidir.   Eğer uyku hormonunu iyi çalışmıyorsa uykusuzluk sorunu meydana gelmektedir. Bunu içinde mutlak tıbbı destek almanız gerekir.

Uyuyamayan ve Uykusuz Kalan Kişilerde Tavsiyeler

Uyku sorun yaşayanlar aşağıdaki önerilere uyması halinde meydana gelen değişikliklere kendisi de inanmayacaktır. Eğer sizde uyku sorunu yaşıyorsanız;

  • Kesinlikle televizyon karşısında ya da telefon ile uymaya çalışmayın
  • Karanlıkta ya da loş ışıkta uymaya özen gösterin
  • Bazı kişiler uyku ilacı ile bu sorun çözmeye kalkışıyor. Bu tamamen yanlıştır. Uyku ilacı içerek uyumaya çalışmayın ve bun alışkanlık haline getirmeyin
  • Her gün aynı saatte uymaya çalışın. Yatma saatiniz 23:00 geçmesin
  • Yatmadan bir saat önce duş alın, kitap okuyun ya da rahatlatıcı bir müzik dinlemeyi alışkanlık haline getirin. Akşamları saat 20:00 dan sonra kesinlik çay kahve alkol ya da yatmadan en az 3 saat önce yeme içmeyi bırakın.
  • Çay kahve yerine akşamları bir fincan papatya çayı ya da melisa çayı içebilirsiniz.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.