DOLAR 13,7245
EURO 15,5540
ALTIN 784,36
BIST 1.910
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 18°C
Çok Bulutlu
İstanbul
18°C
Çok Bulutlu
Cts 15°C
Paz 14°C
Pts 16°C
Sal 16°C

Yeni Başlayanlar için Meditasyon Rehberi

Yeni Başlayanlar için Meditasyon Rehberi
15.07.2021
477
A+
A-

Yeni Başlayanlar için Meditasyon Rehberi

Yeni Başlayanlar için Meditasyon Rehberi; Meditasyon, çok genel olarak birçok insanın iç dünyasında huzur ve uyumu yakalamaları için tercih edebileceği bir yöntem olarak tanımlanabilir. Meditasyon, bireylerin zihninin derinliklerinde kalan düşüncelerden arınarak, rahatlamasını sağlama yöntemdir. Bireyler zihinlerini boşaltmak için tam olarak konsantre olduklarında, katışıksız bir barış ve dinginlik düzeyine ulaşabilirler.

Yalnızca gözlerinizi kapatarak, sadece nefes alışverişinize odaklanmak meditasyon yapmanın  mükemmel bir yoludur. İnsanlar tarih boyunca çeşitli dönemlerde meditasyon yapmış ve olumlu etkilerinden yararlanmıştır.  Meditasyon yaparak elde edeceğiniz başlıca yararlar şunlardır:

  • Gerek fiziksel, gerekse mental olarak sizi etkisi altına alabilecek olumsuz şartların etkilerini hafifletebilirsiniz.
  • Meditasyon yaparak, anksiyete ve panik atak etkileri hafifletebilirsiniz.
  • Meditasyon, fiziksel olarak hissedilen ağrıların giderilmesine yardımcı olabilir.
  • Meditasyon ile uykusuzluk probleminin üstesinden gelinebilir.
  • Etkili bir şekilde meditasyon yapmak,  duygusal sağlığınızı kazanmanıza yardımcı olur.
  • Meditasyon, size fiziksel olarak rahatsızlık veren hastalıkları hafifletebilir.
  • Meditasyon, stres kaynaklı sorunlardan oluşan olumsuz etkilerin vücudunuza yerleşmesini önlemenize de yardımcı olur
  • Meditasyon, yoga vb. çeşitli aktivitelere dahil edilebilir. Böylece yapılan aktivitenin etkinliği arttırılabilir.

Bu yazımızda etkili bir meditasyon yaparken izlemeniz gereken en önemli kuralları sizinle paylaşıyoruz. Lütfen yeni başlayanlar için meditasyon konusunu okumaya devam edin.

Çevre

Meditasyon yapmak için kendinize uygun bir ortam yaratmalısınız. Meditasyon için tercih ettiğiniz ortam öncelikle sizin sakin ve rahat ettiğiniz bir yer olmalıdır. Bulunduğunuz ortamda endişe hissederseniz ya da stres altında iseniz, zihninizi boşaltma kapasiteniz tıkanır.

Tercihan sürekli olarak kullanmadığınız ve duygu enerjilerinizle etkiniz altında kalmayan sakin bir ortam seçin.

Meditasyon ortamının uygun ışıklandırılması herkese göre farklı olabilir. Bazı insanlar tamamen karanlığı tercih edebilir. Bazı insanlar ise ampuller ya da lambalar gibi yapay ışıklandırma düzenekleri kurmayı tercih ediyor. Bizim önerimiz,  doğal ışığın bolca bulunduğu bir oda kullanmanızdır. Böylece başka ışık kaynağına ihtiyacınız olmaz.

Meditasyon yapmayı düşündüğünüz ortam, iyice havalandırılmış olmalıdır. Bunun için bulunduğunuz odanın pencerelerini açık bırakın. Pencereler açık olduğunda odaya hem temiz hava,  hem de doğal ışık girer. Ayrıca eğer açık pencereden doğayı görüyorsanız, bu da üzerinizde sakinleştirici bir etki yaratır.

Doğal bir ortamda yani evin dışında da meditasyon yapabilirsiniz. Doğaya yakın olmak ruhunuzu besler.

Eğer imkanınız varsa, meditasyon yapmak istediğiniz odanın bir bölümünü bej ya da mavi benzeri nötr renklerle boyayın. Sakinleşeceğinizi bildiğiniz bir ortama doğru yürümek bile, meditasyona başlamadan önce zihninizin ve vücudunuzun gevşeyerek, rahatlamaya başlamasını sağlar.

Hazırlık

Meditasyon yapmaya hazırlanırken sizi bağlayan ya da sıkışmanıza yol açan giysilerden uzak durun. Bunun yerine olabildiğince bol giysiler giyin. Böylece kendinizi mümkün olduğunca özgür hissedersiniz. Meditasyon alanınızda iken, dışarıdan herhangi bir etkenin dikkatinizi dağıtmasına izin vermeyin. TV, radyo vb. ses kaynaklarını kapatın. Telefonunuzu diğer odada bırakın.

Her ne kadar dışarıdan gelen sesler dikkatinizi dağıtabilirse de, su ya da yağmur ormanı vb. doğal sesler sizi sakinleştirir ve meditasyona başlamanızı kolaylaştırır. Yine de pek çok insan meditasyon ortamında mutlak sessizliği tercih etmektedir.

Süre

Meditasyon süresi sizin tercihinize bağlıdır. Deneyimli kişiler günde 20 dakikaya kadar meditasyon yapabilir. Fakat yeni başlayanlar için 20 dakika çok uzun bir süredir. Önerimiz, başlangıç için 5 ya da 10 dakika meditasyon yapmanızdır. Meditasyona alıştıkça süreyi uzatabilirsiniz. Zaman içinde meditasyon, gününüzde vazgeçilmez bir zaman dilimi haline gelecektir.

Rahatlık

Meditasyona başlamadan önce, mutlaka rahat bir pozisyonda oturmalısınız. Unutmayın bulunduğunuz pozisyonda, uzun süre oturacaksınız. Bu nedenle rahat olmanız, temelde sağlamanız gereken önemli koşullardan biridir.

Oturma şekliniz, omurga hizanızı düz tutmak için hafifçe öne eğildiğiniz lotus pozisyonu olabilir. Bu geleneksel bir oturma şeklidir. Üst bedeninizin ağırlığını herhangi bir gerginlik olmadan dengeleyebileceğiniz bir bank ya da sandalyeye de oturabilirsiniz.

Odaklanma

Meditasyon sırasında gözlerinizi kapatarak odaklanmak, yaygın olarak kullanılan bir uygulamadır. Böylece dışarıdan gelen faktörlerin dikkatinizi dağıtmasını önlersiniz. Dikkatiniz dağılmazsa nefsinize daha kolay odaklanırsınız, yine de gözleri kapatmak tercihe bağlıdır.

Nefese Odaklanma

Meditasyon olabilecek en kişisel deneyimdir. Sakinliğin en son zirvesine ulaşmak için herkesin tercih ettiği yöntemler farklı olsa da, esas olan düşüncelerinizin farkında olarak nefesinizi desteklemenizdir. Odaklanma sırasında normal nefes alışverişinize konsantre olurken, midenizin hareketlerine dikkat edin. Böylece nefesinize odaklandığınızda mental olarak toplumun ya da olumsuz duyguların size dayattığı baskılardan uzaklaşabilirsiniz.

Sadece nefesinize odaklandığınızda, nefes alıp vermenizin yavaşladığını ve ekstra bir çabaya gerek olmadan gevşediğinizi fark edeceksiniz.

Gözleriniz kapalı iken kendinizi beyaz, altın rengi ya da istediğiniz çeşitli renklerle yıkanırken düşünmek, rahatlamanız konusunda oldukça etkili bir yöntemdir.

Mantra Tekrarı

Bir başka uygulayabileceğiniz meditasyon yöntemi de bir mantrya odaklanarak, bütün meditasyon süresince bunu tekrar etmeniz olabilir. En çok bilinen mantra ‘’Om’’ tekrarıdır. Fakat bu mantra zorunlu değildir. Tamamen konsantre olup başka bir şey düşünmeyinceye kadar sessizce  sizi sakinleştirip, dinginleştirebilecek herhangi bir mantrayı tekrarlayabilirsiniz.

Görselleştirme

Barışa ulaşmanın bir başka yolu da kendinizi tercih ettiğiniz en huzurlu ortamda hissederek, görselleştirmenizdir. Bu ortam doğanın ortası ya da deniz kıyısı olabilir.

Çakra ya da vücut hizalamaları ile yapılan farklı meditasyon türleri de vardır fakat buraya kadar anlatılan teknikler yeni başlayanlar için meditasyon konusunda en uygunlarıdır.

Meditasyon herkesin yapabileceği bir faaliyettir. Bu anlatılan yöntemleri izleyerek, yaşamın bütün sahalarında huzurlu olabilmek için ihtiyacınız olan duygusal uyuma kavuşabilirsiniz.

Dikkatinizi çekebilecek yazılarımız; Tarih ilmi’nden ders almak

Tuzla Gazetesi

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.