1. Haberler
  2. Blog
  3. Chia Tohumunun Faydaları

Chia Tohumunun Faydaları

Chia Tohumunun Faydaları ve zararları
Chia Tohumunun Faydaları nelerdir

Chia Tohumunun Faydaları

Chia Tohumunun Faydaları nelerdir? Son dönemlerin oldukça popüler ve sağlıklı yiyeceklerinin içerisine giren chia tohumu,  bir çok uzman tarafından önerilmekte. Nanegiller familyasından olan chia tohumu ile zayıflamak bile mümkün. Meksikada üretilen bu bitki uygun kullanımında bir çok şifası vardır.
Uzmanlar düzenli olarak chia tohumu tüketmenin sağlığımız açısından büyük rolü olduğunu belirtmektedirler. Uygun şekilde hazırlandığı müddetçe sindirimi oldukça kolaydır. Salatalara, keklere, yemeklere hatta kurabiyelerine dahi oldukça güzel lezzet verir.

Dünya genelinde kullanımı fazlasıyla yaygınlaşan chia tohumu, içeriğinde bir çok vitamin bulundurur. Omega-3 yağ asitleri, mineraller, vitaminler ve antioksidan kaynağı içeren bir  besindir. Bitkilerin içerisinde en çok omega-3 bulunan yiyecektir. Glutensiz özelliği olması ile çölyak hastalarına doyurucu olduğu için tavsiye edilir. Bitkisel olan bu tohumun kısaca faydalarından söz edelim…

Chia Tohumu’ nun Faydaları nelerdir?

– Söylediğimiz gibi chia tohumu gluten içermiyor. Bu nedenle zayıflamak isteyenlere ve çölyak hastalarına yani gluten hassasiyeti bulunan kişilere doktorları tarafından kullanılabileceği söylenmekte.
– Diğer bir çok bitkiye kıyasla içeriğinde bulunan elzem aminoasitler diğerlerine oranla çok daha fazladır. İçeriğinde bulunan karbonhidrat miktarının tamamı vücut tarafından yakıma uğrar. Vücut tarafından sindirilip, direk olarak dışarı atılan liflere sahiptir. Bu özelliği sindirim sisteminin daha iyi düzeyde çalışmasını sağlar.
-Sağlıklı bir bireyin günlük olarak alması gereken lif miktarı 20 ila 30 gram boyutlarındadır. Günlük olarak 2 yemek kaşığı chia tohumu tüketilir ise 11 gram lif almış olursunuz. Yani günlük ihtiyacımızın yarısını karşılamaktadır. Bunun sağlığımıza en büyük etkisini göreceğimiz nokta bağırsaklarımızdır. Günlük alınan lif sayesinde kabız olma riskiniz azalır. Bununla birlikte kan şekerinizi de düzenlemektedir.
– Chia tohumunun zayıflama üzerindeki etkisi henüz kanıtlanmamıştır. Lakin chia tohumu su ile birleştiğinde şişmektedir. Bu mide de doygunluk hissi yaratmaktadır. Bu yüzden diyet yapan kişilerin tüketebileceğini söyleyebiliriz.

CHİA TOHUMU NASIL TÜKETİLİR ?

Chia tohumu bir çok şekilde tüketilebilir. Ancak önemli olan kısım chia tohumunun çiğ tüketilmesidir. Aksi halde içeriğindeki özellikleri kaybedecektir. Örneğin yemeklere yemek piştikten sonra ilave edilmelidir. Kavuracağınız ya da pişmeye bıraktığınız yemeklere daha sonradan ilave etmelisiniz. Hatta yemeğin altını kapattıktan sonra suyuna ilave etmeniz en uygunudur.

Chia tohumunun özelliği su içerisinde şişerek tokluk yaratmasıdır. Fakat ara öğünlerinizde kullanmak istiyorsanız, süt içerisine ya da detoks suyunuza ilave edebilirsiniz. Yoğurt ve kefirle kullanımı mümkündür. Yapacağınız yulaf lapasına ilave edebilirsiniz. İki besinde doyurucu olduğu için tok tutucu özelliğini iki ile çarpmış olursunuz.

Kahvaltınız da tüketebileceğiniz bir chia tohumlu omlet tarifi. Chia tohumlu omlet

– 1 yemek kaşığı chia tohumu
– 2 yumurta
– 2 yemek kaşığı rendelenmiş kaşar peyniri
– Yarım bardak süt
Chia tohumlarını sütle karıştırın ve bir kabın içerisinde tohumların iyice sütü içine çekmesini bekleyin. Yumurtayı biraz tuz ve karabiberle çırpın. Üstüne sütlü chia karışımınızı ekleyin. Karışımı ısıttığınız yağlı tavaya dökün ve üzerine rendelenmiş kaşar peynirlerini serperek pişirin.

AFİYET OLSUN…

Chia Tohumunun Faydaları

Yorumlar kapalı.

Bizi Takip Edin