DOLAR 15,8769
EURO 16,8435
ALTIN 942,56
BIST 2.372,35
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 22°C
Açık
İstanbul
22°C
Açık
Cts 22°C
Paz 22°C
Pts 23°C
Sal 23°C

Dünyanın en değerli markaları 2021

Dünyanın en değerli markaları; Finance tarafından hazırlanan “Dünyanın En Değerli 500 Markası” raporu yayınlandı. Listede teknoloji sektörü ön planda yer alıyor. Zirvede de bu sene birinci değişti ve marka değerinde yüzde 87 artışla geçtiğimiz senenin üçüncüsü ilk sıraya yükseldi. İşte detaylar…

Dünyanın en değerli markaları 2021
28.01.2021
714
A+
A-

Dünyanın en değerli markaları 2021

Dünyanın en değerli markaları 2021; Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından hazırlanan “Dünyanın En Değerli 500 Markası-Global 500-2021” raporunda sektörel bazda aslan payını yine teknoloji alırken, listenin ilk 4’ünde ABD’li teknoloji şirketleri bulunuyor. En zenginler listesinde olan ve şirketlerin sahibi olan 10 kişiden 7’si de teknoloji sektöründen.

Yeni tip korona virüs covid-19 salgını süreci, eğitimden sağlığa ve gıdaya insan hayatını doğrudan ilgilendiren tüm sektörleri etkiledi.
Salgın sürecinden karlı çıkan sektörlerden biri teknoloji oldu. Uzaktan çalışma ve sokağa çıkma yasaklarının da etkisiyle e-ticaret, oyun, telefon ve bilgisayar alanlarında iş yapan şirketlerden bazıları bu dönemde marka değerlerini yüzde 90’a yakın artırırdı.

Bloomberg Billionaires Index verilerine göre, Tesla, Space X ve Neuralink gibi teknoloji şirketlerinin sahibi olan Elon Musk, Ocak 2020’den Ocak 2021’e kadar olan dönemde servetini yaklaşık 7’ye katladı. Musk, 210 milyar dolarlık serveti ile şu anda zirvede bulunuyor.

Söz konusu dönemde Çinli teknoloji şirketlerinin sahipleri de servetlerini artırdı. Teknoloji şirketi Tencent’in Kurucusu Pony Ma, Ocak 2020’de 38,7 milyar dolar olan servetini Ocak 2021’de 70,7 milyar dolara çıkardı.

Bloomberg Billionaires Index verilerine göre, dünyanın en zengin 500 kişi listesinde ilk 10 sıradaki iş insanlarının 7’si teknoloji merkezli işler yapıyor.

TEKNOLOJİNİN ÖNLENEMEYEN YÜKSELİŞİ

Brand Finance tarafından hazırlanan “Dünyanın En Değerli 500 Markası” raporuna göre de teknoloji şirketleri, salgının damgasını vurduğu 2020’de marka değerlerini büyük oranda artırdı.

Sektörler bazında bakıldığında, marka değeri en yüksek sektör teknoloji oldu. Teknoloji sektörü, 2020 verilerinde yüzde 15 olan marka değerini 2021’de yüzde 17,1’e çıkardı.

Teknolojiyi, yüzde 13,1 ile perakende, yüzde 12,1 ile bankacılık, yüzde 6,95 ile telekom ve yüzde 6,85 ile otomotiv sektörü takip etti. Marka değerlerinin ülkelere göre dağılımına bakıldığında, ABD, yüzde 46,04 ile ilk sırada yer alırken, Çin yüzde 19,96 ile 2. oldu.

MARKA DEĞERİNİ BİR YILDA YÜZDE 87 ARTIRAN APPLE, ZİRVENİN YENİ SAHİBİ

Brand Finance raporuna göre, geçen yıl 140,5 milyar dolar marka değeri ile 3. sırada yer alan ABD’li Apple, marka değerini yüzde 87 artırarak 263,3 milyar dolar ile zirvenin yeni sahibi oldu.

Amazon, 2020’de 220,7 milyar dolar olan değerini yüzde 15 artışla 2021’de 254,1 milyar dolara yükseltmesine karşın zirveden 2. sıraya geriledi.

Listede 3. sırada yer alan Google, 2020’de 188,5 olan marka değerini yüzde 1,4 yükselterek 191,2 milyar dolara çıkardı. Marka değerini en çok artıran şirketlerden biri Bill Gates’in sahibi olduğu ABD’li Microsoft oldu. 2020’de 117 milyar dolar marka değerine sahip olan şirket, değerini bir yılda yüzde 20 artırarak 140,4 milyar dolara yükseltti.

İLK 20’DE 4 ÇİNLİ TEKNOLOJİ ŞİRKETİ

Listede merkezi Çin‘de bulunan bazı teknoloji şirketlerinin yükselişi de dikkati çekti. 2018 yılına kadar en değerli markalar listesinde ilk 20’de sadece bir teknoloji markası bulunan Çin, 2021’deki listede ilk 20’ye 4 teknoloji markasını yerleştirmeyi başardı.

Listede 10. sırada yer alan Çin’in mesajlaşma uygulaması WeChat, 2020’de 54,1 milyar dolar olan marka değerini 67,9 milyar dolara çıkardı. WeChat, listede 9 basamak birden yükseldi.

İlk 20’de yer alan diğer Çinli teknoloji markaları Tencent, Huawei ve Taobao oldu. Marka değerini en çok artıran Taobao, 2020’de 36,9 milyar dolar olan değerini yüzde 44 yükselişle 53,3 milyar dolara çıkardı.

Çinli teknoloji şirketleri arasında Huawei‘nin düşüşü ise dikkati çekti. Son yıllarda ABD ve Çin arasında yaşanan ticaret savaşlarında adı sıkça gündeme gelen Huawei‘nin marka değeri 65 milyar dolardan 55,3 milyar dolara geriledi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.