Korona Virüs (Covid 19)

Korona Virüs (Covid 19)
Korona Virüs (Covid 19) tuzla

Korona Virüs (Covid 19)

Korona Virüs (Covid 19); Çin’in Wuhan kentinde ortaya çıkan ve dünyaya yayılan Covid-19 salgını dünya üzerinden milyonlarca kişinin hastalanmasına yol açmış durumdadır. Bununla birlikte 1 milyonun üzerinde kişinin de bu hastalık nedeniyle öldüğü bilinmektedir. Hastalığın bu denli bulaşıcı ve öldürücü olması dünyanın tamamıyla bir değişime uğramasına neden olmuştur. Bireyselliğin arttığı ve insanların toplum halinde birbirleriyle olan temasının büyük oranda azaldığı bir yılı geride bıraktığımızı da eklemek gerekir. 2021 yılı için de bu durumun aşağı yukarı bu şekilde ilerleyeceği öngörülmektedir. Yaşanan bu süreçte ötürü her alanda büyük bir değişimin yaşandığını söylemek yersiz olmayacaktır. Bu konu ile alakalı olarak hem kişileri hem kurumları hem de toplumları daha farklı bir dünya beklemektedir. Virüs nedir başlıklı makalemizi inceleyebilirsiniz.

Salgının ekonomik etkilerinin tüm dünyada yoğun şekilde hissedildiği söylenebilir. Bu bağlamda hem dünyada hem de ülkemizde ekonomik sürece ciddi katkıda bulunan firmaların, markaların vs. zor duruma girdiği görülmüştür. Ayrıca konuya ülkemiz açısından bakacak olursak salgın sürecinin getirdiği karantina durumları da özellikle küçük esnaf kategorisindeki kişilerin batma noktasına gelmesine neden olmuştur. Hastalık nedeniyle sağlık anlamında endişe taşır hale gelinmesi ekonomi çarkını durma noktasına getirmiştir. Bundan farklı olarak Covid-19 süreci kişilerin alışveriş eğilimlerini de değiştirmiş durumdadır.

Korona Virüs Nedir?(Covid 19)

Koronavirüs nedeniyle dışarıya çıkamayan ve kendilerini karantinaya alan kişiler alışverişlerini internet üzerinden yapmak durumunda kalmışlardır. Bununla birlikte mobil uygulamalar üzerinden yapılan alışverişlerin sayısında da büyük bir artış yaşanmıştır. Buradan alışveriş trendlerde köklü bir değişiklik yaşandığı gözlemlenebilmektedir. Zaten salgın sürecinin öncesinde de bu şekilde yapılan alışverişlerin sayısı bir hayli fazlaydı. Ancak Covid-19 ile beraber bu şekilde yapılan alışverişlerin sayısı ciddi manada arttı. Hem alışveriş kolaylığı sağlaması hem de alışveriş zahmeti olmaması nedenleriyle salgın sürecinin bitmesinin ardından da online alışverişin önemli bir konumda kalmaya devam edeceği düşünülmektedir.

Korona virüs (covid-19)’ un iş dünyasına etkileri nelerdir

Pazarlama ve satış stratejileri gelişen ve değişen dünyayla birlikte farklılaşmaktadır. Bu durum Covid sürecinde de bambaşka bir hal almış vaziyettedir. Özellikle firmalar ve markalar müşterilerine bu süreçte ulaşabilmek ve ürünlerini pazarlayabilmek adına yepyeni satış politikaları uygulamaya koymuştur. Çünkü salgın sürecinde genellikle kapalı durumda olan fiziki mağazalar aracılığıyla satış yapılamamıştır. Bu nedenle müşteri kaybına uğramamak adına bu firmalar ve markalar online alışveriş seçeneklerine ağırlık vermiştir. Geride bırakmakta olduğumuz yıl bazında online alışveriş seçeneğinin neden bu kadar sık tercih edildiğinin en büyük sebebi Korona virüs şeklindedir. Bu sayede pazarlama stratejilerinde de online anlamda ciddi bir gelişme yaşanmıştır. 2021 yılı için de bu değişimin ve gelişimin yaşanmaya devam edeceğini net bir biçimde söyleyebiliriz.

Korona virüs (covid 19) pandeminin Türkiye ekonomisi üzerindeki etkileri

Korona virüs ile alakalı olarak hepimiz artık sağlığımıza daha dikkat ediyoruz. Hastalığın ölümcül bir yanının olması bizi mecburen tedbirli olmaya itiyor. Ayrıca hijyen konusunda da gencinden yaşlısına kadar herkesin daha farklı bir anlayış kazandığını da eklemek gerekir. Hastalığın herkese bu bilinci kazandırması dolayısıyla salgın sürecinin bitmesinin ardından da bu anlayışta devam edileceği öngörülmektedir. Maalesef ölümlerin yaşanması ve hastalığın geniş kitlelere çok hızlı bir şekilde yayılabilmesi bizi daha dikkatli olmaya bu sayede itecektir. İnsan ilişkilerinde sağlık açısından daha dikkatli olunması gerektiğinin de farkına varılmıştır.

Korona virüs hastalığının aşı süreçlerinin tamamlanmasıyla birlikte 2021 yılı içerisinde biteceği öngörülmektedir. Ancak o zamana kadar sağlık, ev ekonomisi, insan ilişkileri ve diğer çeşitli alanlarda değişimin devam edeceği bellidir. Bu süre zarfında herkesin hijyen kurallarına dikkat etmesini ve salgın süreci bitene kadar maske takmaktan vazgeçmeyerek kalabalık ortamlardan mümkün mertebe uzak durmasını tavsiye ediyoruz.

Tuzla Kovid 19

Korona Virüs (Covid 19)

Yorumlar kapalı.

Bizi Takip Edin