DOLAR 16,6731
EURO 17,6044
ALTIN 977,50
BIST 2.525,30
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 25°C
Açık
İstanbul
25°C
Açık
Çar 27°C
Per 27°C
Cum 26°C
Cts 26°C

Negatif SEO Nedir Anti SEO’dan Korunma Yöntemleri

Negatif SEO Nedir Anti SEO’dan Korunma Yöntemleri
10.01.2022
244
A+
A-

Negatif SEO Nedir Anti SEO’dan Korunma Yöntemleri

Negatif SEO Nedir Anti SEO’dan Korunma Yöntemleri nelerdir? 90’lı yıllarda bir web sitesinin konumlandırmasını iyileştirmek için katı kurallar yoktu. Bu nedenle, sektörde hem iyi hem de kötü uygulamalar gelişmiştir.

İyi uygulamalar organik trafiği ve bir sayfanın arama motorlarındaki konumunu artırmanın etik bir yolu olduğu gibi, kötü uygulamalar da Google gibi şirketlerin etik olmayan eylemlerde bulunma yönergelerine aykırıdır.

Black Hat SEO olarak da bilinen kötü SEO teknikleri veya uygulamaları, kullanıcı deneyimini veya konumlandırılan içeriğin gerçek değerini dikkate almadan belirli bir web sitesinin farkındalığını artırmak için arama motoru sıralama faktörlerini kullanmaya çalışır.

Google algoritması daha karmaşık hale geldikçe ve kötü uygulamalar daha az dikkat çeker hale geldikçe, bazı reklam verenler çok daha agresif bir taktik olan negatif SEO’yu tercih etmeye başladı.

Negatif SEO Nedir?

Her şeyden önce, negatif SEO terimi, herhangi bir optimizasyon yapmadığı için tamamen doğru değildir. Ancak, bir rakip başka bir web sitesinin arama motoru performansını azaltmak için etik olmayan yöntemler kullandığında bu uygulamaya böyle atıfta bulunulur.

Bu, kötü niyetli bir kullanıcının, sayfalarının performansını iyileştirme umuduyla başka bir sitenin trafiğine saldırmak için teknikleri kullanabileceği anlamına gelir. Bu tür bir saldırı en yaygın olarak bir web sitesinin arama motorundaki konumu aniden düştüğünde tespit edilir.

Negatif SEO Saldırısı Nedir?

Web sitenizin dışında bir rakibiniz arama motoru sıralamanızı olumsuz yönde etkilemek için sahte bir geri bağlantı ağı oluşturmak veya web sitenizin içeriğini kopyalamak gibi taktikler kullandığı durumdur.

Web sitenizde Negatif bir SEO saldırısı, saldırganın konumunuzun güvenliğinin ihlal edildiğine inanmasını sağlayacak şekilde içeriğini değiştirmek için web sitenizi hacklemeyi içerebilir. Sıralamanızı iyileştirmek için güvenliği ihlal edilmiş web sitesinden kendi alanınıza bağlantılar da ekleyebilirsiniz.

Aşağıda size bu olumsuz taktiklerden bazılarını ve bunlardan nasıl kaçınacağınızı ayrıntılı olarak göstereceğiz.

Sahte Bir Bağlantı Ağı Oluşturma

Bir rakibin web sitenize saldırmak için negatif SEO kullanmasının yollarından biri, “spam” geri bağlantıları olarak da bilinen yanlış bağlantılar veya geri bağlantılar ağı oluşturmaktır.

Bağlantılar “Spamlar” güvenilir olmadığı bildirilen web sitelerinden gelen bağlantılardır. Bazen hiç kimseye ait de olmayabilirler. Bir web sitesinden belirli çevrimiçi izleyicilere görünürde hiçbir amaç olmadan bağlanabilirler.

Temel olarak saldırı, web sitenize yalnızca düşük kaliteli sayfalara işaret eden binlerce spam bağlantısı göndermektir. Saldırgan, web sitenizin spam bağlantıları nedeniyle Google tarafından cezalandırıldığını bu şekilde öğrenir.

Bir rakibin geri bağlantılarınızı etkilemek için negatif SEO kullanmasının ikinci yolu, diğer web sitelerine en iyi bağlantılarınızı kaldırmaktır. Bu, saldırganın bağlı olduğunuz bir sitenin yöneticisiyle kasten iletişime geçerek, onun kimliğine bürünerek geri bağlantının kaldırılmasını talep ettiği anlamına da gelir.

Bu saldırıdan kaçınmak için, geri bağlantılarınıza göz kulak olmanız önemlidir. Ahrefs’i kullanabilir, geri bağlantıları takip edebilir veya sayfanızın hangi web sitelerine bağlantı verdiğini kontrol edebilirsiniz.

Web sitenizin ne zaman geri bağlantı kazandığını veya kaybettiğini takip etmek için ilgili araçları kullanabilirsiniz. Bir “sorunlu bağlantı” eklendiğinden şüpheleniyorsanız, web yöneticinizle iletişime geçerek bunu kaldırabilirsiniz.

Birden çok bozuk bağlantıyı aynı anda kaldırmak için Google’ın “Reddet” bağlantısını kullanabilirsiniz. Bir sorumluluk reddi dosyası aracılığıyla Google Araçları web yöneticisine bağlantılar gönderdiğinizde, arama motoruna web sitenizi sıralarken listedeki bağlantıları saymamasını söylemiş olursunuz.

Sahte bağlantıları tespit etmek için kullanabileceğiniz başka bir yöntem de web sitenizin hızını kontrol etmektir. Sayfalarınızın yüklenmesi çok uzun sürüyorsa, burada sahte bağlantılar ile sunucunuza binlerce istek gönderilmediğinden emin olmanız gerekir.

 

Çift ​​İçerik

Web’de yinelenen içerik varsa, Google bu sayfaları filtreleyerek sayfalarınızın daha alt sıralarda yer almasını sağlar. Bunun nedeni, arama motorunun kopyaların hangi tarafının görüntüleneceğini seçmeye zorlanması ve bu nedenle orijinali seçmemesidir.

Web’de buna benzer içeriklerin olması kaçınılmaz olsa da gerçekler şu şekildedir:

Birden fazla aynı sayfaya sahip olmak, web sitenizin konumunu olumsuz etkiler. Birisi web sitenize saldırmak isterse, web sitenizin içeriğini birden çok sayfada çoğaltmalıdır.

Bu durumdan kaçınmanın birkaç yolu vardır. İçeriğinizin kopyalanıp kopyalanmadığını izlemek için araçları kullanabilirsiniz. Copyscape.com veya benzeri gibi web siteleri, sayfalarınızın içeriğinin web’de herhangi bir yerde kullanılıp kullanılmadığını söyleyebilir.

Web sitesi sahibiyle iletişime geçebilir ve bir hukuk danışmana gidebilirsiniz. Bir şirket web sitesi işletiyorsanız, alıcının mesajınızın ciddiyetini görebilmesi için o şirketin hukuk departmanına danışabilirsiniz.

Alanınızdan içerik kopyalamanın yasak olduğundan emin olmak için web sitenizin kullanım koşullarını güncelleyin. Bu kimseyi durdurmaz, ancak size web sitenizdeki herhangi bir saldırgana karşı ihtiyacınız olan işlevselliği sağlayacaktır.

En iyi performans gösteren içeriğinize standart etiketler ekleyin. Bu etiketler genellikle, Google’ın orijinal URL olarak tanımlayabilmesi için adlandırılır. Bu etiketi kendi içeriğinize ekleyerek, diğer yinelenen içeriğin aynı anahtar kelimeler için arama motorlarında daha az sıralanması adına sayfalarınıza kurallı öz referans verebilirsiniz.

Web Sitesi Hackleme

Bu olumsuz SEO taktiklerinin çoğu web sitenizin dışında gerçekleşirken, bir rakibin web sitenizi hackleme ve örneğin, sıralamanızı etkilemek için dahili kodunuzu değiştirme olasılığı vardır. Bu, tüm sayfalarınızın arkasına gitmediğiniz ve manuel bir inceleme yapmadığınız sürece farkında olmadan gerçekleşebilir.

Web sitenize saldırmanın başka bir yolu da robot.txt dosyasını düzenlemektir. Bu dosya, arama motoruna sayfalarınızla nasıl etkileşimde bulunacağını söyler. Bir bilgisayar korsanı oraya ulaşmayı başarırsa, roboter.txt dosyanızı kullanarak Google’a en popüler sayfalarınızı veya web sitenizin tamamını yok saymasını söyleyebilir.

Bunu önlemenin bir yolu, Google Web Yöneticisi’nin e-posta bildirim aracını kullanmaktır. Bu uyarılar, web siteniz kötü amaçlı yazılım tarafından saldırıya uğradıysa, sayfalarınız dizine eklenmediyse veya Google’dan manuel bir ceza aldıysanız sizi bilgilendirecektir. İlginizi çekebilir; Web 3.0 nedir ve blockchain ile nasıl ilişkilidir?

Ayrıca iki adımlı bir tanımlama süreci ayarlayarak, güçlü bir parola belirleyerek, yedek dosyalar oluşturarak ve bir virüsten koruma programını etkinleştirerek kendinizi bilgisayar korsanlarından koruyabilirsiniz.

Negatif İncelemeler Oluşturun

Sayfalarınızda çok fazla inceleme arama motoru optimizasyonunu iyileştirebilir ve çok fazla olumsuz inceleme şirketinizin itibarına zarar verebilir.

Bir rakibin kullanabileceği olumsuz bir SEO taktiği, oluşturulması kolay olduğu için web sitenizi kötü yorumlarla doldurmaktır.

Ne yapmalıyız? Bunu önlemek için incelemelerinize göz atın ve bunları yanıt vermek ve hedef kitlenizle bağlantı kurmak için bir fırsat olarak kullanın.

İşletmenizi tanımladığını veya işletmenizle ilgili olduğunu iddia eden kişilerin sahte incelemeleriyle karşılaşırsanız, bunları doğrudan Google’a bildirebilirsiniz.

Sosyal Ağlarda Sahte Profiller Oluşturun

Bir rakibin sıralamanızı etkilemek için kullanabileceği bir diğer taktik, üzerinde şirket adınızın olduğu sahte profiller oluşturmaktır. Bu, itibarınızı mahvetmek ve yanlış bilgi yaymak için kullanılır.

Ne yapmalıyız? Bunu önlemek için takipçisi olmayan bu sahte profilleri spam olarak bildirebilirsiniz.

Bunu anlamak için, birileri işletmenizden veya web sitenizden bahsettiğinde haberdar olabilmeniz için sosyal medya mentorluk izleme araçlarını kullanabilirsiniz. Çoğu otomasyon aracı, sahte profiller oluşturulduğunda sizi bilgilendirmek için bu seçeneğe sahiptir.

Negatif SEO çok can sıkıcı olabilse de arama motorları bu tür uygulamaları giderek daha fazla takip ediyor, böylece kontrol edilmesi her zaman daha kolay oluyor. Bir saldırıyı web sitenize ulaşmadan önce tahmin ettiğinizden emin olmak için arama motoru optimizasyonunuzun sağlığını düzenli olarak izlemeniz tavsiye edilir.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.