DOLAR 16,6438
EURO 17,5764
ALTIN 974,22
BIST 2.490,24
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 25°C
Parçalı Bulutlu
İstanbul
25°C
Parçalı Bulutlu
Çar 26°C
Per 28°C
Cum 26°C
Cts 25°C

Omad Diyeti Nedir? 

Omad Diyeti Nedir? 
05.02.2022
227
A+
A-

Omad Diyeti Nedir?

Omad Diyeti Nedir? Omad diyeti özünde bir tek öğün yemeyi kapsar. Bu diyet türünde ne kadar yemek yediğinizin bir önemi yoktur. Önemli olan sizin gün içinde yalnızca bir kez yemek yemenizdir. Diyetin uygulanma şekli  ise 23 saat açlıktan sonra 1 saat yemek yeme biçimindedir. Ülkemizde bu diyet tarzını oruç tutmaya benzeten birçok araştırmacı bulunmaktadır. Oruç tutmanın metabolizma için son derece faydalı olduğu bilinmektedir. Bununla birlikte son günlerde çok popüler olan bu diyetin herkes için uygun olmadığı görüşünde olanlar oldukça fazla sayıdadır. Diyet Yaparken Dikkat Etmeniz Gerekenler nelerdir?

Günde bir kez yemeye dayanan bu diyet yağ oranı yüksek olan kişilerin,  yemek yemekten çok hoşlanmayanların ya da yoğun bir çalışma düzenine tabi olanların bir uzmana danışarak uygulanabileceği bir çeşit oruçtur. Omad diyetinin sadece 1 saat yemek yemeye izin vermesi nedeniyle açlığa dayanamayacağını düşünenler için ise yapılan açıklama  1 saat içinde tükettiğiniz besinlerin  siz enerjiye ihtiyaç duyduğunuz anda yakılarak enerji ihtiyacınızın karşılanacağı yönündedir. Sonuç olarak tek öğün yemek şeklinde beslenmek metabolizma ve kilo kaybetme anlamında oldukça etkilidir. Sürekli diyet yapan ama istediği kilolara ulaşamayan ya da kilosunu sabit bir değerde tutamayanlar için yeni bir çözüm olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu diyeti yapmaya karar verdiniz diyelim. Peki Omad diyetini nasıl uygulayabilirsiniz? İşte cevabı…

Omad diyeti nasıl yapılır?

Hepimiz için sağlıklı olmak çok önemlidir. Bunun için de öncelikle beden sağlığımızı korumamız gerekir. İlk olarak günde tek bir  defa yiyebileceğiniz için bu tek seferde besleyiciliği yüksek olan ürünler tüketmenin faydanıza olacaktır. Ancak bu diyet size ne yiyeceğinizi söylemez dolayısıyla seçim sizindir. Besleneceğiniz zaman olarak genel olarak  gün içinde aktif olmanız gereken öğle saatleri önerilmektedir. Ara öğünlerde sıvı besinler tüketerek bağırsakların çalışmasını sağlamanız gerekmektedir.

Kahvaltı olarak içecekler serbesttir ancak sıvı olmayan her şey için beslenme saatinizi beklemek zorundasınız. Bu diyet şeklinde menünüzde protein, yağ, karbonhidrat ve vitamin dengesini sağlamanız çok önemlidir. Omad diyeti nasıl yapılacağına dair bir menü örneği vermek gerekirse 1 kase sebze çorbası, 1 tabak tavuk ya da et yemeği (yoğurt veya ayran ile beraber), salata ve tam tahıllı bir ekmek örnek olarak verilebilir. Bunun yanı sıra  belirlediğiniz saatlerde ve düzenli olarak spor yapmanız da kilo verme sürecinize katkıda bulunacaktır. Omad diyetine başlamadan önce mutlaka uzman bir hekime başvurmak gerektiğini unutmayın lütfen…

Omad diyetinin zararları

Omad diyetinin herkes için uygun olmadığını yazının başında da belirtmiştim. Özellikle şeker, kalp gibi hastalıkların varlığında  uzman bir hekim kontrolünde kilo vermeniz sağlığınız için çok değerlidir. Ayrıca diyet süresince işlenmiş ürünlerden uzak durmanız tavsiye edilmektedir. Omad diyetinin zararlarına bakacak olursak  tek öğün beslenmenin faydaları  olduğu gibi birtakım zararlarından da bahsedilmektedir. Öncelikle  tek öğün  beslenmeye alışan metabolizma  bir noktadan sonra güçsüzleşebilir. Zira vücut tüm gün alması gereken vitaminden mahrum kalmaktadır.

Uzun süreli açlık durumlarında baş dönmesi,  bilinçle bulanıklık ve performans düşüklüğü söz konusu olabilmektedir. Bununla birlikte diyet programına sebze ve meyveler yeteri kadar dahil edilmediğinde ortaya çıkan bu belirtiler ileride ciddi dağlık sorunlarına yol açabilir. Omad diyeti kişinin 23 saat boyunca katı hiçbir besin tüketmemesi  üzerine kurulu olduğundan önemli yeme bozukluklarına neden olabilme kapasitesine sahip bir diyet türüdür. Yeni bir diyet şeklinin olan Omad diyetini pek çok ülkede  yine pek çok kişi tarafından tercih edildiği söylenebilir. Ancak bu diyet şeklinin faydaları ve zararları ile  ilgili birçok görüş bulunmakla beraber araştırmalar devam etmektedir.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.