DOLAR 13,5325
EURO 15,2656
ALTIN 801,04
BIST 1.937,74
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 3°C
Çok Bulutlu
İstanbul
3°C
Çok Bulutlu
Çar 5°C
Per 7°C
Cum 6°C
Cts 6°C

Diyet Yaparken Dikkat Etmeniz Gerekenler

Diyet Yaparken Dikkat Etmeniz Gerekenler
23.08.2021
321
A+
A-

Diyet Yaparken Dikkat Etmeniz Gerekenler

Diyet Yaparken Dikkat Etmeniz Gerekenler nelerdir? Diyet yapmak anlaşılanın aksine bir liste oluşturup bu listeye göre diyet süresince devam etmek değildir. Diyet sağlıklı besinler tüketerek yaşama biçimidir. Yani öncelikle kafanızda oturtmanız gereken durum bu diyetin sadece kilo verinceye kadar değil, hayatınız boyunca devam ettirilmesi gerektiğidir.

Bunu sağlayabilmenin en önemli yollarından biri ise diyete bir ayda 5-6 kilo vereceğim diye bakmayıp bir iki sene içerisinde 20-30 kilo vereceğim diye bakılması gerekir. Bu da diyet sürecinde daha dirençli olmanızı sağlayacaktır.

Bol Su İçin     

Diyet sırasında metabolizmanızı hızlandıracak en büyük etkenlerden biri sudur. Su diyet sırasında veya hayatınızın herhangi bir zamanında vücudunuz için en gerekli içecektir. İnsanların vücudunda birçok sistem bulunur. Bu sistemler dolaşım sistemi, sindirim sistemi ve solunum sistemi gibi birçok sistem sayılabilir.

Bu sistemlerin doğru ve dengeli şekilde çalışabilmesi için gerekenlerden en önemlisi sudur. Suyun olmaması durumunda bu sistemlerde problemler ortaya çıkacaktır. Türlü hastalıkları da beraberinde getirecektir.

Bu hastalıklardan biri de obezite dir.  Yani metabolizmam yavaş diye yakınıyorsanız öncelikle günde 2-3 litre arasında su İçmeye dikkat edin.  Bu şekilde hem metabolizmanızı hızlandırır hem de vücudunuzdaki fazla suyu dışarı atmış olursunuz.  Ayrıca suyun bir diğer özelliği ise vücudunuza aldığınız gıdaların hızlıca vücuttan atılmasını sağlar. Bu şekilde vücutta yağ birikimini engellemiş olur.

Düzenli Bir Hayat Yaşayın

Diyet yapma ve kilo verme sırasında düzenli bir hayat yaşamak önemlidir.  İnsan vücudu programlanmayı ve programlı yaşamayı sever. Ayrıca düzensizlikten hoşlanmaz. Örnek verecek olursak; her sabah saat sekizde kahvaltı yapan bir kişiyi düşündüğümüzde bu kişinin vücudu saat sekizde yemek yemeye alışmış ve ona göre ayarlanmıştır. Vücut bu gelecek besine hazırlıklı olduğundan dolayı bu besinler düzensiz olan kişilerle karşılaştırıldığında daha az yağ depolarlar. Fakat çok düzensiz yaşayan kahvaltısını bir gün saat 7’de bugün saat 12’de yapan biri kişi için ise vücudun bir periyodu oluşmaz ve bu durumda vücut tamamen hazırlıksız olduğundan gelen besinlerin çoğu yağ olarak depolanır.

Diyet İçerisinde Bol Bol Yoğurt Tüketin

Diyet listenizde yoğurda fazlasıyla yer verin. Yoğurt hem fermente bir ürün olduğundan dolayı bağırsaklarınızı çalıştıracak ve metabolizmanızı hızlandıracaktır. Ayrıca diyet sırasında verilen kilolardan dolayı vücutta sarkmalar meydana gelir. Yoğurdun bu sarkmaları engellediği bilinmektedir. Vücudun sıkılaşmasını sağlar. Bu yüzden diyet listenizde her gün en azından bir kâse yoğurt olmalıdır.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.