DOLAR 13,7194
EURO 15,5684
ALTIN 786,58
BIST 1.910
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 14°C
Çok Bulutlu
İstanbul
14°C
Çok Bulutlu
Pts 17°C
Sal 16°C
Çar 13°C
Per 14°C

Bahar Yorgunluğundan Kurtulmak için Beslenme önerileri

Bahar Yorgunluğundan Kurtulmak için Beslenme önerileri
17.03.2021
387
A+
A-

Bahar Yorgunluğundan Kurtulmak için Beslenme önerileri

Bahar Yorgunluğundan Kurtulmak için Beslenme önerileri; İlkbaharın gelmesi ile başlayan, iklim değişikliği sağlığınızı da olumsuz etkiliyor. Özellikle aşırı sıcak havalardan kaynaklanan basıncı değişimi vücudunuzda yorgunluk, halsizlik, bıkkınlık uyuklama sindirim sisteminin bozulması, eklem ağrıları ve depresif hali ve benzeri belirtiler yaratmaktadır. Bu belirtiler bahar yorgunluğu olarak adlandırılır ve birkaç basit yöntem ile bahar yorgunluğunu kısa sürede üzerinizden atabilirsiniz. Genellikle kadınlarda görülen bahar yorgunluğu aslında hormonlar ve metabolizma sebebiyle oluşur. Bunun için yaşam tarzınızda ve beslenme şeklinizde birkaç değişiklik yapmak iyi gelecektir.

Bu Dönemde Vücut Neye İyi Gelir

Bahar yorgunluğunun etkilerini vücudunuzdan atmanın ya da hafifletmenin en basit yolu vücudunuzun su ihtiyacını yeterince karşılaması, dengeli ve doğru beslenmektir. Ayrıca kaliteli bir uyku geçirmek, açık havada kısa yürüyüşler yapmak da bahar yorgunluğunu atmanıza yardımcı olacaktır

Bağışıklık Sistemini Güçlendirmek Çok Önemli

Bağışık sistemini güçlendirmek yalnızca bahar yorgunluğundan kurtulmak için değil, aynı zamanda mevsimsel hastalıklardan korunmak acısından da son derece önemlidir. Bağışıklık sistemi birçok noktada etkilenen bir yapı ya da sistem olduğu için bağışıklığı güçlendirmeyi sağlayan belirli besin ya da yöntem olmadığını hatırlatmakta fayda vardır. Ancak bağışıklık sistemini güçlendiren temel gıdalar antioksidan ve B vitamini bakımından zengin meyve ve sebzeleri olmaktadır. Bu besinler ile ana öğünleri düzenli olarak tüketmek, bol su içmek, düzenli ve kaliteli uyku uyumak ve son olarak da günlük egzersizlerinizi düzenli yapmak bağışıklık sistemini güçlendirmek acısından son derece önemlidir. Bağışıklık sistemi güçlendirici besinler başlıklı makalemizi inceleyebilirsiniz.

Kulaktan dolma bilgilerle alınan vitaminler, bitki çayları, tek yönlü beslenme önerileri, vücudunuza uygun olmayan diyetler bağışıklık sisteminizi güçlendirmez, aksine metabolizmanıza zarar vererek daha fazla kilo almanızı sağlar.  Ayrıca günlük aldığınız protein, yağ ve minerallerin dengeli olması da çok önemlidir. Bu dönemde mutlaka mevsimine uygun meyve ve sebzeleri tüketmelisiniz. Potasyum, B ve C vitaminleri içeren gıdalar ile lifli gıdalar tüketip, vücudunuzda ödemleri atmak için de bol bol su içmelisiniz.

Hızlı ve Şok Diyetlerden Kaçının  

Günlük beslenme düzeninizde kahvaltı temel öğündür ve mutlaka düzenli olarak tüketilmelidir. Bu konuda bazı kişiler kahvaltı yapmazlar ve öğlen yemeği ile birleştirirler. Sağlıklı zinde bir vücut için kahvaltı ve diğer ana öğünler atlanmamalı ve sağlıklı atıştırmalıklarla destekli iki de ara öğün yapılmalıdır. Özellikle akşam ve öğlen menülerinde mevsimine uygun yeşillik ve sebzelerden oluşan tuzsuz hafif zeytinyağlı bir salata tüketilmelidir. Ayrıca aşırı miktarda tüketilen tuz vücudunuzda su birikmesini artırıp, yorgunluğa neden olacağı için tuz tüketimini azaltılmalı, hızlı şok diyet adında verilen diyet ve beslenme önerilerinden uzak durulmalıdır. Yaz aylarına genellikle tam buğday ekmeği, kepekli pirinç, bulgur ve rafine edilmemiş tahıl ürünleri tüketilmelidir. Ayrıca midede tokluk hissi yaratmak için ayakta ya da arabada, telefon görüşmeleri esnasında veya televizyon izlerken yenip içilmemelidir.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.