DOLAR 16,1920
EURO 17,4658
ALTIN 965,28
BIST 2.438,84
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 27°C
Açık
İstanbul
27°C
Açık
Cts 28°C
Paz 27°C
Pts 26°C
Sal 25°C

Et Yemezsek Ne olur?

Et Yemezsek Ne olur?
13.05.2022
35
A+
A-

Et Yemezsek Ne olur?

Et Yemezsek Ne olur? Kırmızı etin sağlığa birçok faydası olduğunu hepimiz biliyoruz, ancak diğer kaynaklarda bulunan aynı yağ asitlerinin aslında vücudumuza zarar verebileceğini biliyor muydunuz? Tekli doymamış yağ asitlerinin ve Kilo vermenin faydaları hakkında daha fazlasını keşfetmek için okumaya devam edin. Et yemeyi bıraktığınızda vücudunuza ne oluyor diye merak ediyorsanız okumaya devam edin! Et yemeyi bıraktığımızda vücudumuza ne olduğunu ve bu konuda neler yapabileceğimizi tartışacağız.

Kırmızı et

Kırmızı et yemeyi bıraktığımızda demir ve çinko gibi önemli bir mikro besin kaynağını da ortadan kaldırmış oluyoruz. Ayrıca etten tam protein alıyoruz. Bu tür gıdalar, dokuz temel amino asidin tümünü içerir. Bu besinleri kendimiz yapamadığımız için et gibi dış kaynaklardan almamız gerekiyor. Diğer tam protein kaynakları arasında süt, yumurta, soya ürünleri ve pirinç bulunur. Ancak et, eksiksiz proteinlerin en verimli kaynaklarından biridir. Bu nedenle, kırmızı eti daha fazla bitki bazlı gıdalarla değiştirmek mantıklıdır.

 

Daha az kırmızı et tüketmek kalp hastalığı ve diğer hastalıkları önlemeye yardımcı olabilir. Araştırmalar, kırmızı etin diğer tüm protein türlerinden daha fazla doymuş yağ içerdiğini göstermiştir. Yakın zamanda yapılan bir araştırma, daha az kırmızı et yiyen insanların kalp hastalığına yakalanma olasılığının daha düşük olduğunu gösterdi. Bu, kırmızı etin doymuş yağ içeriğinden endişe duyan insanlar için iyi bir haber. Neyse ki kırmızı et hala değerli bir protein kaynağıdır ve faydalı besinler içerir.

Bazı araştırmalar, uzun süreli kırmızı et tüketiminin belirli kanser türlerinin gelişme riskinde artışa neden olduğunu gösterse de, diğer hastalıkların riskini artırdığına dair kesin bir kanıt yoktur. Bununla birlikte, kırmızı etin diyabet ve böbrek yetmezliği ile de bağlantılı olabileceğini belirtmekte fayda var. 2012 yılında Harvard’da yapılan bir araştırma, düzenli kırmızı et yiyenlerin daha az kırmızı et yiyenlere göre daha kısa ömre sahip olduğunu gösterdi. Kırmızı et yiyenlerin ayrıca sigara ve içki içme olasılıkları daha yüksekti ve kardiyovasküler hastalıktan daha erken öldüler.

Başka bir araştırma, daha az kırmızı et tüketmenin vücuttaki hormon ve antibiyotik miktarını azaltarak vücut üzerinde koruyucu bir etkiye sahip olduğunu buldu. Araştırmacılar, kırmızı etten kaçınan kadınların, aynı miktarda kümes hayvanı yiyenlere göre hormona duyarlı meme kanseri geliştirme riskinin daha düşük olduğunu bulmuşlardır. Hatta bir çalışma, günde altı onstan fazla kırmızı et tüketen kadınların, prostat ve meme kanseri geliştirme riskinin, bundan tamamen kaçınan kadınlara göre daha yüksek olduğunu buldu. Et Yemezsek Ne olur?

Tekli doymamış yağ asitleri

Et tüketimini azaltmak göz korkutucu bir görev gibi görünse de, bunu yapmanın sayısız faydası vardır. Birincisi, bağışıklık sistemini güçlendirir ve eklemlerdeki iltihabı hafifletir. Ayrıca vücudun bilişsel işlevlerini geliştirir ve depresyonla savaşır. Etten kaçınmanın kötü etkilerine rağmen, en sevdiğiniz yiyeceklerin tadından ödün vermeden kalbimizi sağlıklı tutmanın yolları var.

Hayvansal ürünlerden tamamen kaçınmamız söylenmese de, bu yağlardan daha fazlasını diyetimize dahil etmeye çalışmalıyız. Sağlıklı bir yağ olarak kabul edilirler ve kolesterolümüzü düşürebilir ve kalp hastalığı riskini azaltabilirler. Ek olarak, kan damarlarının işlevini iyileştirir ve insülin ve kan şekeri kontrolünü iyileştirebilirler. Ayrıca, vücudumuz için hayati bir besindirler.

Hayvansal ürünler doymuş yağlar içerirken, hurma yağı ve hindistancevizi ürünlerinde de bulunurlar. Bu yağlar genellikle hidrojenlenir, bu da oda sıcaklığında sert kalmalarına neden olur. İşlenmiş gıdaların ve bisküvilerin çoğu, ters etkiye sahip olan hidrojene yağ içerir. MUFA’larda yüksek bir diyet tüketmek, kalp hastalığı ve yüksek kan kolesterolü geliştirme riskini azaltır.

Doymuş yağ, sığır eti, tavuk ve tam yağlı süt ürünleri dahil olmak üzere hayvansal ürünlerde bulunan ana yağ türüdür. Hindistan cevizi yağı daha yüksek seviyelerde doymuş yağ içerirken, zeytin ve kanola yağları kalp için sağlıklı alternatiflerdir. Ancak eti bol miktarda doymuş yağ içerdiğinden tamamen yememeliyiz. Et yemeyi bırakırsak, vücudumuz bu sağlıklı yağları yeterince alamaz ve bu da kalp hastalığı geliştirme riskimizi artırabilir.

Enflamasyon

Birçok kronik hastalık kronik inflamasyonla bağlantılıdır. Bu nedenle iltihapla doğal olarak savaşmanın yollarını bulmak önemlidir. Anti-inflamatuar özelliklere sahip olduğu bilinen bir dizi bakkal gıdası vardır. Aşağıda bu besinlerden bazıları listelenmiştir. Et yemeyi tamamen bıraktığınızda, iltihaplanma seviyelerinde bir fark görebilirsiniz. İşte vücuttaki iltihapla savaşan ilk yedi gıda. Ardından, diyetinizi değiştirmek için bir plan yapabilirsiniz.

 

Et Yemezsek Ne olur? Et, mikro besinler, özellikle demir ve çinko sağlarken, aynı zamanda iyi bir tam protein kaynağıdır. Tam proteinler, dokuz temel amino asidin tümünü içeren gıdalardır. Bu besinler insan vücudu tarafından üretilmez ve dışarıdan alınması gerekir. Yumurta ve pirinç gibi protein içeren diğer gıdalar tam protein olarak kabul edilmez. Et mükemmel bir tam protein kaynağı olsa da, vücudun büyümesi için gerekli olan ve iyi iltihaplanmaya katkıda bulunan omega-6 yağ asitlerinde de yüksek olduğunu hatırlamak önemlidir.

 

Kronik inflamasyon, organların yıkımı ve skar dokusu oluşumu dahil olmak üzere birçok farklı sonuca sahip olabilir. Enflamasyon, zonklama, yanma, bıçaklama veya kıstırma ağrısı dahil olmak üzere çeşitli düzeylerde ağrıya neden olabilir. Bunun nedeni, şişmiş dokunun sinir uçlarına baskı yapmasıdır. Sonuçta, iltihaplanma kronik hastalıklara yol açabilir. İster gıda kaynaklı ister harici bir tetikleyici olsun, kendinize sormanız gereken önemli bir sorudur.

 

Enflamasyon seviyenizi azaltmanın birkaç yolu vardır. Bunu yapmanın harika bir yolu, meyve ve sebzelerden zengin daha sağlıklı bir diyete geçmektir. Akdeniz diyeti meyve ve sebzeler, kabuklu yemişler ve balık bakımından zengindir ve orta derecede et içerir. Diyetinizdeki kırmızı et miktarı konusunda endişeleriniz varsa, sığır eti yerine fındık veya balık kullanmayı düşünün. İşlenmiş gıdalardan, rafine gıdalardan ve şekerli tahıllardan kaçının. Bunlar, iltihaplanma riskinizi artırabilecek sağlıksız yağlar içerir.

 

Enflamasyon, kolon kanseri gibi daha ciddi bir sorunun işareti olabilir. Et ve işlenmiş gıdalar yemek, kanser ve diğer hastalık riskinin artmasıyla bağlantılıdır. Bitki bazlı bir diyet, iyi bağırsak bakterilerini artırır ve iltihabı azaltır. Ek olarak, lif açısından zengin yiyecekler yemek, vücudunuzun daha iyi bakteri üretmesine yardımcı olur. Bu, sağlığınız için doğru seçimi yaptığınızın bir işaretidir. Ve unutmayın, ılımlılık anahtardır.

 

Kilo kaybı

Diyetinizden eti çıkarmanın faydaları çoktur. Çoğumuz tabaklarımızın ana odak noktası olarak et koyarız, ancak bu sağlıksız miktarlarda doymuş yağ ve kolesterole yol açabilir. Diyetinize daha az et eklemek yine de size doyurucu bir yemek sağlayacak ve meyve, sebze, baklagiller ve tam tahıllar gibi diğer sağlıklı yiyeceklere de yer bırakacaktır. Daha az et yemek, en sevdiğiniz yiyeceklerin tadını çıkarırken kilo vermenin mükemmel bir yoludur.

 

Ancak eti tamamen kesmek herkes için en iyi fikir olmayabilir. Birçok çalışma, vejeteryanların omnivorlardan daha düşük BMI’ye sahip olduğunu göstermiştir. Daha az et yemek aynı zamanda yağsız bir vücut kitlesini korumamıza yardımcı olur ve kolesterol seviyelerini ve iltihabı azaltabilir. Vejetaryen bir diyetin kendileri için olup olmayacağından emin olmayanlar için, diyetinizdeki eti bitki bazlı proteinlerle değiştirerek başlayabilirsiniz.

 

Birçok Amerikalı et yiyerek günlük protein gereksinimlerinin iki katından fazlasını alır, ancak bu kaynaktan tamamen vazgeçmek ciddi sağlık sorunlarına yol açabilir. Sadece temel vitamin ve mineralleri kaçırmakla kalmayacak, aynı zamanda vücudunuzun ihtiyaç duyduğu proteinden de fedakarlık etmiş olacaksınız. Süt ürünleri ve yumurtaların aksine et, vücudumuzun ihtiyaç duyduğu dokuz temel amino asidin tümünü içerir. Bu amino asitlerden yeterince almak, sağlıklı ve uzun bir yaşam sürmenize yardımcı olabilir.

 

Bitki bazlı bir diyete geçmenin en iyi faydalarından biri, kilo vermenize yardımcı olmasıdır. Bitki bazlı diyetler sadece daha ucuz ve sağlıklı olmakla kalmaz, aynı zamanda kilo vermeyi teşvik etmede daha etkilidir. Sebzeler ve meyveler, daha uzun süre tok hissetmenize yardımcı olan ve tükettiğiniz kalori miktarını azaltan liflerle doludur. Et doymuş yağda çok yüksektir ve çok fazla kırmızı et kansere ve yüksek tansiyona neden olabilir.

 

Daha fazla bitki bazlı gıda yemenin sağlığa faydalarına ek olarak, belirli kanser riskini azalttığı da gösterilmiştir. Araştırmalar ayrıca vejetaryenlerin kalp hastalığı, tip 2 diyabet ve yüksek tansiyon geliştirme riskinin vejetaryen olmayanlara göre daha düşük olduğunu ve genellikle başka şekillerde daha sağlıklı yaşam tarzlarına öncülük ettiklerini gösteriyor. Bu faydalardan hangisinin diyetteki bir değişiklikten kaynaklandığını belirlemek için daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır.

ETİKETLER: ,
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.