DOLAR 12,4498
EURO 14,0863
ALTIN 714,43
BIST 1.776
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 14°C
Sağanak Yağışlı
İstanbul
14°C
Sağanak Yağışlı
Cts 18°C
Paz 17°C
Pts 20°C
Sal 13°C

Metabolizma Nasıl Hızlandırılır?

Metabolizma Nasıl Hızlandırılır?
04.08.2021
327
A+
A-

Metabolizma Nasıl Hızlandırılır?

Metabolizma Nasıl Hızlandırılır? Etrafımızda bazen çok yemek yediği halde kilo almayan kişilere rastlamışızdır. Bunun nedeni o kişilerin metabolizmalarının hızlı bir şekilde çalışmasıdır. Ancak herkes o kadar şanslı olmayabilir ve yedikleri besinler enerjiye dönüşmek yerine hücre yapılarına katılarak kiloya neden olabilir. Vücudumuzda devamlı olarak yapım-yıkım reaksiyonları söz konusudur. İşte metabolizma, bu reaksiyonlara verilen genel addır. Bu durum canlıların yaşamını sürdürmesi için gerekli olan kimyasal tepkimeler bütünüdür. Herkesin metabolizma hızı çeşitli etkenlerden dolayı farklıdır. Öncelikle metabolizma üzerinde etkili olan durumlara göz atalım.

Metabolizma Hızını Belirleyen Faktörler Nelerdir?

Genel sağlık durumu: Genelde kronik rahatsızlığı bulunan kişilerin metabolizması daha hızlıdır. Bunun nedeni ise yapım-yıkım döngüsünün hızlı çalışmasıdır.

Ruh sağlığı: Depresyon, kronik stres yaşayan kişilerde adrenalin salgısı yüksektir. Bunun nedeni ise hormonlarda meydana gelen dengesizliklerdir. Bu tarz kişilerde metabolizma hızı yüksek olabilir.

Beslenme: Az ve sık yemek yiyen kişilerin metabolizmaları da genelde hızlı çalışır. Çünkü vücut tüketilen besinlerin sindirimi için sürekli bir çaba sarf eder. Bu da metabolizma üzerinde hızlandırıcı etki yaratır.

Yaş: Çocukluk ya da gençlik dönemleri metabolizmanın en hızlı olduğu dönemlerdir. Yaşın ilerlemesi ile birlikte vücut yapım konusunda tembelleşerek yıkımlar gerçekleştirir.

Cinsiyet: Kadın ve erkekler fizyolojik anlamda farklı olarak yaratılmıştır. Aynı zamanda hormon sistemleri de birbirinden farklıdır. Erkeklerin vücudunda kas miktarı daha fazladır. Kadın ve erkeğin vücutlarındaki su ve yağ miktarlarının dağılımları da farklı orantılara sahiptir. Erkeklerin metabolizmalarının kadınlara göre daha hızlı çalıştığını söylemek doğru olacaktır.

Kaslar: Vücuttaki kas kütlesinin fazla olması metabolizmanın hızlanması açısından önemlidir. Çünkü kas kütlesinin çok olması halinde dokular daha fazla enerjiye ihtiyaç duyar. Bu, yaşamlarını sürdürebilmeleri adına önemlidir. Hareket edildiğinde kaslar çalışarak metabolizmayı hızlandırır. Yani yağ oranı fazla olan kişilerin metabolizmalarının daha yavaş çalışması normaldir. Vücut ağırlığı ve yüzey alanı da metabolizmayı etkileyen faktörlerdendir.

Egzersiz: Gün içinde ne kadar hareket edilirse enerji ihtiyacı da o kadar fazla olacak ve dokular yenilenecektir. Bu durum karşısında yapı taşı ihtiyacı artar ve metabolizma hızlanır.

Metabolizmamı Hızlandırmak İçin Nelere Dikkat Etmeliyim?

  • Metabolizmanın yavaşlamasına neden olan önemli faktörlerden biri vücudu çok uzun süre aç bırakmaktır. Bu nedenle açlık hissedildiği zaman geçiştirilmemeli ve mutlaka bir şeyler yenmelidir.
  • Düzenli uyku vücudun kendini onarması bakımından faydalıdır. Uyku saati gece yarısından sonraya bırakılmamalı ve sabah erkenden de güne başlanmalıdır.
  • Bol miktarda su içmek metabolizmayı hızlandıran en önemli faktörlerden biridir. Vücutta iyi bir dolaşım ve boşaltım olabilmesi için günde en az 2 litre su içmek gereklidir.
  • Kaslarınızı güçlendirecek egzersizler yapmak metabolizmanızın hızlanmasını sağlayacaktır. Bunun yanında en azından haftada 3 defa genel bir vücut egzersizi yapmak da metabolizma hızı açısından önemlidir.
  • Tercih edilen besinlerde karbonhidrata ağırlık vermek yerine proteini daha ön planda tutmak hem genel sağlığınız hem de metabolizmanızın daha hızlı çalışması için faydalı olacaktır.
  • Yemek yerken bir, iki kaşık yoğurt tüketmek de bu konuda yararlı bir alışkanlık olacaktır.
  • Beslenme düzeninde abur cubur, aşırı yağlı, tuzlu ve unlu yiyecekler yerine taze meyve-sebze, tam tahıllı ürünler ve baklagilleri tercih etmek metabolizmanın hızlı çalışmasında son derece önemlidir. Lif oranı yüksek olan besinler de sağlıklı yaşamın olmazsa olmazıdır.
  • Günde 1-2 fincan yeşil çay içmeyi alışkanlık haline getirmeniz halinde metabolizmanızın daha hızlı çalıştığını fark etmeniz mümkündür. Aşırıya kaçmamak kaydı ile çay ve kahve içmek de içeriğinde bulunan kafeinden dolayı metabolizma hızlandırıcı etkiye sahiptir.
  • Yemeklere baharat ve özellikle acı biber katmak da bağırsakları harekete geçiren ve metabolizmayı hızlandıran bir durumdur.

En Kolay Metabolizma Nasıl Hızlandırılır

Kısacası hızlı bir metabolizmaya sahip olmak için yapmamız gereken şey genel beslenme düzenimize ve yediklerimize daima dikkat etmek ve hareketten asla vazgeçmemektir. Günlük olarak en azından yarım saat  olsa da yürüyüş yapmak, bol miktarda su tüketmek ve sağlıklı beslenmek metabolizma hızlandırma konusundaki anahtarımızdır. İlginizi çekebilir; Metabolizmayı hızlandırmanın 9 mucizevi yolu nedir?

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.